US GAAP in English
Lektoři
Robert Mládek
Termín
8. – 9. 4. 2025, 9:00–16:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
12
Program
• introduction to US GAAP,
• recognition, measurement, disclosure,
• fair value,
• cash and short-term investments (basics),
• receivables: contract assets, revenue recognition (amount), examples,
• Inventory: recognition, measurement, examples, revenue recognition (timing),
• accruals,
• PP&E: recognition, measurement, useful life and depreciation,
• intangible assets: recognition, measurement, goodwill,
• leasing,
• liabilities,
• equity,
• income statement, revenue recognition (services and POC),
• impairment.
Určeno
The seminar is intended for those already familiar with US GAAP who would like to expand their knowledge. Primarily, it focuses on those who have joined the finance department of a subsidiary of an American company as advancement in such a department requires not only a good working knowledge of GAAP, but also the ability to meaningfully discuss accounting issues with English-speaking managers and auditors (internal and external).
Přínos/cíl
While primarily aimed at subsidiaries of American companies, the seminar is also helpful for European companies that have established, or plan to establish, a US subsidiary. Because the US does not have an accounting directive similar to the EU, businesses do not generally need to deal with GAAP until their turnover exceeds set limits or they list securities on a US exchange (assuming they do not apply the SEC’s foreign private issuer exemption).
This seminar is also useful for owners of European companies contemplating a trade sale. Obviously, an EU based company is not required apply GAAP. Nevertheless, as the final price in such a sale is often derived from reported financial results, it is reasonable to present those results not only in a form that a US investor will immediately understand, but also in the best light possible as allowed by GAAP.
In addition to key topics such as revenue, leasing or fair value, the seminar also addresses issues such as goodwill, contingent liabilities and impairment. Besides discussing the guidance, the seminar includes hundreds of examples on how to apply the guidance in practice. While these examples are also available online at ifrs-gaap.com/policies-and-procedures, live commentary makes them easier and faster to apply.
Poznámka
Exclusively offered by 1. VOX a.s.
Participants will receive extensive study material and certificate of completion.
If we do not receive a written cancellation, the client is obliged to pay the full price according to the order / invoice sent (more in Terms and Conditions).
We use the ZOOM application, there is no need to install it.
Access to the online classroom is sent together with the presentation the day before online teaching, usually between 12:30 and 15:30.
You can connect from both your computer and mobile.
You can get answers to your questions along the way.
Within 5 working days (inclusive) after the end of online teaching, you will receive a link by e-mail with a record valid for 7 calendar days and a certificate of completion in electronic form.
You can use our technical support (tel. 226 539 672) throughout the event, we will help you with everything.
Recording of audio or video recordings of online broadcasts is not permitted.
On-line broadcasting is provided by 1. VOX s.r.o
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 990 Kč
2 392 Kč
cena bez DPH
2 990 Kč
2 392 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
2 312 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
2 152 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
2 152 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme