Komplexní průvodce DPH včetně změn pro rok 2025
Termín
14. – 16. 4. 2025; 9:00–16:00
Počet výukohodin
18
Program
1. seminář
14. 4. 2025; 9:00–16:00 • Uplatňování DPH se zaměřením na tuzemsko v roce 2025 • Ing. Jiří Klíma
• obecná ustanovení a vymezení základních pojmů,
• daňové subjekty, obrat pro povinnou registraci, skupinová registrace,
• předmět DPH – tuzemská plnění,
• uskutečnění plnění a daňová povinnost u tuzemských plnění,
• jednotlivé typy daňových dokladů a jejich náležitosti,
• základ daně a její výpočet,
• oprava základu daně a daně, opravný daňový doklad,
• sazby daně, stavebnictví (§ 48 a § 49),
• osvobozená plnění bez nároku na odpočet,
• odpočet daně, jeho úprava a vyrovnání,
• zvláštní režimy včetně přenesení daňové povinnosti podle § 92a,
• daňové přiznání a kontrolní hlášení,
• ručení za nezaplacenou daň.
2. seminář
15. 4. 2025; 9:00–16:00 • DPH při obchodu mezi členskými státy EU a s třetími zeměmi v roce 2025 • Ing. Jiří Klíma
Komentář k ustanovením zákona týkajících se intrakomunitárních dodávek zboží a služeb, u každého případu vysvětlení místa plnění, povinnosti přiznat daň popř. plnění, stanovení základu daně, daňové doklady. Novinky roku 2024, aktuální judikatura.
Z obsahu vybíráme:
• prodej zboží na dálku, e-shopy,
• pravidla přepočtu cizí měny na českou,
• pořízení majetku a služeb v cizí měně od tuzemských dodavatelů,
• pořízení majetku a služeb z jiného členského státu a třetích zemí,
• opravné daňové doklady, dobropisy, vrubopisy, opravy základu daně, opravy sazby daně,
• pronájem movitých věcí pořízení zboží z jiného členského státu,
• přeprava v rámci EU, dodání a pořízení v rámci EU vč. souhrnného hlášení, dodání s instalací a montáží apod.,
• třístranné obchody,
• dovoz zboží – přiznání daně, základ daně, daňové doklady,
• vývoz zboží – daňové doklady, uvádění vývozu do daňového přiznání.
3. seminář/workshop
16. 4. 2025; 9:00–16:00 • DPH v příkladech – workshop • Ing. Marika Voženílková
TUZEMSKÁ PLNĚNÍ aktuálně (na všechna témata budou uvedeny praktické příklady):
• porušení povinnosti registrace k DPH, dopady do přiznání k DPH, otázka vystavení daňových dokladů s uvedením daně,
• fikce dodání zboží a poskytnutí služby,
• prodej majetku mimo režim DPH,
• sazby daně, základ daně, využití obvyklé ceny v peaxi
• řešení případů v režimu přenesení daňové povinnosti v tuzemsku,
• opravy základu daně a daně – novinky+ promítnutí v DAP, kontrolní hlášení,
• problematika nájmů ve všech souvislostech,
• nárok na odpočet – změny, dokazování, neuznání finanční správou, rozsudky,
• výpočet odpočtu daně v poměrné výši, opravy odpočtu, odpočet daně v krácené výši, nárok na odpočet daně při registraci a deregistraci, úprava odpočtu, manka a škody.
INTRAKOMUNITÁRNÍ PLNĚNÍ – příklady, příklady:
• dodání zboží v řetězci s jednou přepravou – příklady, grafy, neuznání osvobození dodání do JČS,
příklady prokazování přepravy v různých situacích a dokazování před správcem daně,
• využití pravidla pro malé podniky
•nákup zboží na market placaes plátcem
• přemístění zboží do jiného členského státu, změna smluvních podmínek, dopady, DAP, SH,
• pořízení zboží z jiného členského státu – DAP, KH, neuznání nároku na odpočet daně, časové posuny, rozdíly v hodnotách,
• příklady porušení režimu skladu a dopady,
• přeshraniční služby –novinky, poskytování, příjem služeb, zdaňování, kdy, doklady, zálohy, neuznání osvobození, povinnost registrace mimo tuzemsko., využití OSS
VÝVOZ A DOVOZ ZBOŽÍ (příklady, novelizovaná ustanovení):
• vývoz do 3 země, fakturace osobě registrované v EU,
• kdy se nejedná o vývoz zboží
• dovoz zboží – základ daně a výpočet DPH, služby vázané na dovoz, místo plnění, osvobození dovozu,
• pořízení zahraničního zboží, jak zdanit,správný postup plátce
Komplexní příklad.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Cyklus seminářů uvítají zkušení daňoví poradci, účetní a pracovníci ekonomických útvarů.
Přínos/cíl
Na seminářích získáte hlubší vhled do problematiky DPH. Program bude upraven s ohledem na legislativní vývoj k datu konání semináře.
Budete mít prostor pro diskuzi a výměnu zkušeností.
Poznámka
Volný cyklus tří seminářů, které lze absolvovat i samostatně.
Program zohlední změny zákona přijaté k datu konání.
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Kurzy v tomto cyklu
2 990 Kč
cena bez DPH
2 990 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
Cenové varianty
Doporučujeme
2 690 Kč
2 152 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
2 152 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
2 152 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme