Vysílání pracovníků do členských států EU/EHP/CH nejen na pracovní cesty – povinnosti českých zaměstnavatelů

Prezenčně

Lektoři

Mgr. Magdaléna Vyškovská

Mgr. Magdaléna Vyškovská

Detail lektora

Termín

16. 10. 2023; 9:00–14:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

5

Program

Co je to vyslání z pohledu různých právních předpisů (i pracovní cesta je vysláním):
• evropské právo,
• pracovní právo,
• daňové právo,
• právo sociálního zabezpečení.

Pracovní cesta jako jeden druh vyslání a související povinnosti českého zaměstnavatele:
• nárok na cestovní náhrady,
• možnost snížení nároku na zahraniční stravné,
• místo výkonu práce v zahraničí.

Vyslání jako volný pohyb služeb a jeho limity:
• co je to volný pohyb služeb,
• kdy se nejedná volný pohyb služeb, ale o usazení a související povinnosti.

Minimální a srovnatelné pracovní podmínky pro vyslané zaměstnance ve státě vyslání po zpřísňující novelizaci:
• informace o povinnosti garantovat minimální pracovní podmínky,
• odměna namísto minimální mzdy poskytovaná podle předpisů státu vyslání,
• doklady, které musí vyslaný pracovník mít s sebou,
• řetězení vyslání pracovníků na stejnou pracovní pozici na stejném místě a jeho dopady,
• omezení délky vyslání zaměstnanců a aplikace všech lokálních předpisů státu vyslání,
• srovnatelné pracovní podmínky ve státě vyslání versus minimální podmínky ve státě vyslání, • vyslání agenturních zaměstnanců a povinnosti agentury práce a uživatele,
• přidělení k jinému zaměstnavateli do jiného členského státu versus vyslání agenturou práce ve světle směrnice o vysílání pracovníků,
• povinné hlášení vyslání zaměstnanců před zahájením vyslání,
• pokuty a sankce.

Notifikace ve státě vyslání – příklady z jednotlivých států:
• Slovensko, Rakousko, Francie, Německo atd.,
• sankce za nesplnění notifikačních povinností.

Vyslání a sociální zabezpečení (kam platit pojištění a jaké doklady s sebou):
• vyslání,
• nesplnění podmínek pro vyslání pro účely sociálního zabezpečení a jeho dopady,
• souběžně vykonávaná činnost,
• výjimkam dohody s Německem a Rakouskem, dohody s dalšími členskými státy při teleworkingu
• formulář A1 (existují výjimky, kdy ho zaměstnanec nepotřebuje?).

Stálá provozovna českého zaměstnavatele a související povinnosti:
• kdy vzniká stálá provozovna,
• povinnosti při vzniku stálé provozovny,
• situace, kdy stálá provozovna nevzniká.

Zdanění vyslaných zaměstnanců ve státě vyslání:
• zdanění v případě vzniku stálé provozovny,
• zdanění vyslaných zaměstnanců, pokud stálá provozovna nevznikne,
• mezinárodní pronájem pracovní síly a jeho dopady.

Související daňové povinnosti v České republice:
• zálohy na daň z příjmů fyzických osob – zaměstnanců v České republice – kdy ano a kdy ne, • podání přiznání k dani z příjmů v České republice (celosvětové příjmy) – zaměstnanci a zaměstnavatel,
• zamezení dvojího zdanění včetně dopadu progresivního zdanění u českých daňových rezidentů.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Pro personalisty, mzdové účetní, další pracovníky v oblasti HR, finanční manažery, kteří chtějí získat komplexní informaci o povinnostech souvisejících s vysíláním zaměstnanců do EU/EHP/CH.

Přínos/cíl

Seminář má za úkol vysvětlit povinnosti zaměstnavatele při vyslání zaměstnanců do EU z pohledu evropského práva a pravidla směrnice o vysílání pracovníků, která se použijí a vysvětlit, kdy je pracovní cesta považována za vyslání se všemi souvisejícími povinnostmi.
Vysvětleny budou i související otázky pracovního práva, práva sociálního zabezpečení a daňového práva. Bez jejich znalosti se český zaměstnavatel může vystavit riziku sankcí při jejich nesplnění.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 590 Kč bez DPH

3 134 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

16. 10. 2023
Praha
16. 10. 2023
Online

Cenové varianty

2307520

2 590 Kč

cena bez DPH

3 134 Kč

cena s DPH

230752A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

4 921 Kč

cena bez DPH

5 954 Kč

cena s DPH

230752B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

6 993 Kč

cena bez DPH

8 462 Kč

cena s DPH

230752C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

8 806 Kč

cena bez DPH

10 655 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

Konkurzní noviny International Education Society Kooperativa Apogeo