Problematika srážek ze mzdy, platu, odměny nebo jiných příjmů aktuálně a v roce 2024 – krok za krokem

Prezenčně

Program zohlední stav legislativy ke dni konání semináře.

Lektoři

Zdeněk Křížek

Zdeněk Křížek

Detail lektora

Termín

6. 11. 2023; 9:00–14:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

5

Program

Právní předpisy související s problematikou srážek pro rok 2023 s výhledem do roku 2024.

V jakých případech se sráží ze mzdy, platu nebo odměny:
Srážky ve smyslu zákoníku práce • co může zaměstnavatel srazit bez souhlasu zaměstnance • co může zaměstnavatel srazit pouze se souhlasem zaměstnance • pojem výkon rozhodnutí – exekuce • srážka ze mzdy nad rámec zákoníku práce • evidence o prováděných srážkách.

Dohody o srážkách ze mzdy, platu:
Dohody o srážkách ze mzdy podle zákoníku práce – penzijní připojištění, soukromé životní pojištění a další srážky po dohodě zaměstnavatel/zaměstnanec • srážky ze mzdy v případech způsobené škody zaměstnancem zaměstnavateli • dohoda o srážkách ze mzdy ve smyslu občanského zákoníku – dobrovolná platba výživného • vzory, postupy.

Okruh příjmů, ze kterých se provádí srážky:
Mzda, plat, odměna či jiné příjmy zúčtované zaměstnavatelem zaměstnanci • souběh příjmů u jednoho zaměstnavatele • způsob provádění srážek • daňové bonusy, roční vyúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti – přeplatky a přikázání jiných peněžitých pohledávek • odstupné, odchodné • příjmy podle zákoníku práce.Úrazový příplatek a úrazová renta coby příjmy, ze kterých se musí srážky provádět.

Pořadí srážek ze mzdy – přednostní a nepřednostní pohledávky:
Postup řazení jednotlivých právních titulů – občanský soudní řád, přednostní pohledávky, jednotlivé právní tituly rozhodnutí soudních a správních orgánů.

Postup při provádění srážek ze mzdy a jejich rozsah.
Zjištění tzv. výpočtové základny pro určení nezabavitelných částek, nezabavitelná částka na povinného a další nezabavitelná částka na vyživované osoby v roce 2023 a na rok 2024 (rodinné příslušníky povinného) ve smyslu občanského zákoníku. Podrobný výčet těchto osob. Střídavá péče a vyživované dítě. Vše podle daného vývoje legislativy.

Specifické případové studie:
Určení částek k uspokojení přednostních nebo nepřednostních pohledávek • zjištění tzv. ještě další použitelné částky k uspokojení pohledávek • souběh příjmů od více plátců.

Posuzování srážek při výkonu rozhodnutí:
Soudní, správní výkon rozhodnutí • exekuční příkaz a jeho obsah • součinnost plátce mzdy povinného a exekutora – podávání informací • nařízení exekuce – doručování, datové schránky, právní tituly, právní moc (vykonatelnost) • změna plátců mzdy – povinnosti plátce mzdy, zápočtový list, informační povinnost ve smyslu občanského soudního řádu – soud, další orgány • souběžné příjmy a postupy při provádění srážek.

Další specifické situace při provádění srážek:
Povinnosti zaměstnavatele • srážky z jiných příjmů – náhrada mzdy při dočasné pracovní neschopnosti za prvních 14 dnů a následná výplata nemocenského • postupy zaměstnavatele vůči místně příslušné správě sociálního zabezpečení jako plátci jiného příjmu (nemocenského, peněžité pomoci v mateřství) • zákon o exekutorech – povinnosti exekutorů vůči zaměstnavatelům • poskytování součinnosti plátce příjmů povinného příslušným exekutorům.

Srážky při oddlužení:
Novela insolvenčního zákona – zásadní změny. Dlužník a podmínky, které musí splnit pro podání žádosti od oddlužení. Postupy plátců příjmů (zaměstnavatelů) dlužníka při zahájení insolvenčního řízení, v průběhu schválené insolvence, ukončení insolvence. Součinnost plátce příjmu dlužníka s insolvenčním správcem. Povinnosti dlužníka vůči isnolvenčnímu správci. Insolvenční rejstřík. Insolvence formou splátkového kalendáře. Konkurz.

Praktické příklady:
Případové studie, doporučené postupy – vzory, vnitřní firemní předpisy týkající se postupu při provádění srážek. Poskytování součinnosti – co musí zaměstnavatel poskytovat exekutorovi za informace o povinném a nikoliv. Jasné stanovisko Ministerstva spravedlnosti.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Seminář je určen především pro mzdové účetní, personalisty a osoby, které se potřebují orientovat v problematice exekucí a s touto agendou teprve začínají.

Přínos/cíl

Na semináři se lektor zaměří na výklad provádění srážek ze mzdy, platu nebo odměny u zaměstnanců. Seznámíte se současnou právní úpravou v dané problematice pro rok 2020, a to nejen formou podrobného výkladu, ale především pomocí názorných příkladů provádění srážek a to podle posledního právního výkladu.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 790 Kč bez DPH

3 376 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

6. 11. 2023
Praha

Cenové varianty

2308490

2 790 Kč

cena bez DPH

3 376 Kč

cena s DPH

230849A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 321 Kč

cena bez DPH

6 438 Kč

cena s DPH

230849B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

7 593 Kč

cena bez DPH

9 188 Kč

cena s DPH

230849C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

9 606 Kč

cena bez DPH

11 623 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

Konkurzní noviny International Education Society Kooperativa Apogeo