Pohledávky – právní, účetní a daňové aspekty

Prezenčně

Volný cyklus dvou seminářů, které lze absolvovat i samostatně.

Lektoři

Ing. Jiří Jindrák

Ing. Jiří Jindrák

Detail lektora

Mgr. Jiří Lehečka

Mgr. Jiří Lehečka

Detail lektora

Termín

19. – 20. 11. 2024; 9:00–14:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

10

Program

1. seminář:
19. 11. 2024; 9:00–14:00 • Pohledávky, prevence jejich vzniku a efektivní vymáhání – právní aspekty aneb jak předcházet neúspěšnému vymáhání a zajistit si efektivně své nároky • Mgr. Jiří Lehečka
Pohledávky, prevence jejich vzniku a efektivní vymáhání aneb jak předcházet neúspěšnému vymáhání a zajistit si efektivně své nároky • Mgr. Jiří Lehečka
Prověřování obchodního partnera a jeho solventnosti před uzavřením smlouvy:
Justice, insolvenční rejstřík, rejstříky dlužníků • centrální registr úvěrů.

Tvorba kvalitní smlouvy, všeobecných obchodních podmínek a další obchodní dokumentace jako důkazu existence pohledávky:
Definice klíčových pojmů a vzájemných práv a povinností (hrazení kupní ceny, dodání zboží a přechod nebezpečí škody na věci, přechod vlastnického práva, reklamace vad) • definice podmínek a mechanismů pro ukončení smlouvy • nástroje pro zajištění pohledávek a jejich efektivita a nákladovost (zástavní právo, ručení, finanční (bankovní) záruka, zajišťovací převod práva, dohoda o srážkách ze mzdy) • odpovědnost za porušení povinností smluvních stran (např. smluvní pokuta, úroky z prodlení a jejich limitace) • promlčení a význam lhůt u pohledávek • postoupení a započtení pohledávek • způsoby řešení sporů (rozhodčí x civilní řízení – výhody a úskalí) • dokazování a průběh řízení.

Pohledávky po lhůtě splatnosti a jejich vymáhání v ČR a v členských státech ES:
Jak doložit vznik pohledávky • kvitance, dlužní úpis, splátkový kalendář • narovnání • předžalobní upomínka • předběžné opatření • návrh na vydání platebního rozkazu • úrok z prodlení • náklady řízení • evropský platební rozkaz • exekuční řízení.

Insolvenční řízení z pohledu věřitele:
Praktické poznatky po účinnosti novely insolvenčního zákona • výkon práva věřitele v insolvenčním řízení • uspokojení pohledávek v insolvenčním řízení.

2. seminář:
20. 11. 2024; 9:00–14:00 • Pohledávky – účetní a daňové aspekty • Ing. Jiří Jindrák
• shrnutí právních předpisů v oblasti pohledávek,
• pohledávky a účetní systém společnosti,
• pohledávky z pohledu daně z příjmů právnických osob a zákona o rezervách – zejména: – odpisy pohledávek, – systém tvorby daňových opravných položek, – možnosti daňové optimalizace v oblasti pohledávek,
• aspekty DPH v oblasti pohledávek,
• kontroly FÚ v oblasti pohledávek,
• judikatura soudů k oblasti pohledávek,
• praktické tipy, jak předcházet účetním a daňovým chybám v oblasti pohledávek,
• změny v souvislosti s novým občanským zákoníkem.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Pracovníkům oddělení vymáhání pohledávek, pracovníkům ekonomických, účetních, finančních a právních úseků společností, podnikovým právníkům, obchodním zástupcům, auditorům, daňovým poradcům a také členům středního managementu, tj. všem, kteří pracují s pohledávkami.

Přínos/cíl

Na prvním semináři bude lektor simulovat konkrétní postupy od prověření obchodního partnera přes uzavření smlouvy až po vymáhání pohledávky dle právní úpravy v občanském zákoníku a souvisejících právních předpisech. Po absolvování semináře budete vědět, jaké jsou možnosti zajištění pohledávek a realizace jejich uspokojení v případě exekučního řízení nebo insolvence dlužníka.
Lektor poskytne návod, jak sepsat kvalitní smlouvu a jak v konkrétních případech postupovat se zaměřením na praktická a efektivní řešení související zejména se zajištěním a vymáháním pohledávek. Rovněž vás upozorní na novelizace OZ a zákona o ochraně spotřebitele a jejich dopady do praxe.

Na druhém semináři vám bude představen komplexní pohled na oblast pohledávek v jejich daňových a účetních souvislostech se zdůrazněním praktických dopadů zákonných ustanovení v denní praxi podnikatelských subjektů.

Pozornost bude také věnována změnám, které přinesly novely daňových a účetních předpisů v souvislosti s novým občanským zákoníkem.

Samozřejmostí bude představení aktuální soudní judikatury k oblasti pohledávek, která přinesla vyřešení řady sporných otázek, které v této oblasti panovaly mezi výklady finanční správy a názorem kontrolovaných daňových subjektů.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

4 680 Kč bez DPH

5 663 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

19. 11. 2024
Praha
19. 11. 2024
Online

Cenové varianty

2400800

včetně slevy ve výši 500 Kč při účasti na celém cyklu

4 680 Kč

cena bez DPH

5 663 Kč

cena s DPH

240080A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

8 892 Kč

cena bez DPH

10 759 Kč

cena s DPH

240080B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

12 636 Kč

cena bez DPH

15 290 Kč

cena s DPH

240080C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

15 912 Kč

cena bez DPH

19 254 Kč

cena s DPH

Doporučujeme

6. 8. 2024

Praha

14 hod

5 580 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

6. 8. 2024

Praha

101.5 hod

32 490 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

6. 8. 2024

Online

101.5 hod

32 490 Kč

cena bez DPH

Online

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO