Pohledávky – právní, účetní a daňové aspekty

Online

Volný cyklus dvou seminářů, které lze absolvovat i samostatně.

Lektoři

Ing. Jiří Jindrák

Ing. Jiří Jindrák

Detail lektora

Mgr. Jiří Lehečka

Mgr. Jiří Lehečka

Detail lektora

Termín

19. – 20. 11. 2024; 9:00–14:00

Místo konání

ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače

Počet výukohodin

10

Program

1. seminář:
19. 11. 2024; 9:00–14:00 • Pohledávky, prevence jejich vzniku a efektivní vymáhání – právní aspekty aneb jak předcházet neúspěšnému vymáhání a zajistit si efektivně své nároky • Mgr. Jiří Lehečka
Pohledávky, prevence jejich vzniku a efektivní vymáhání aneb jak předcházet neúspěšnému vymáhání a zajistit si efektivně své nároky • Mgr. Jiří Lehečka
Prověřování obchodního partnera a jeho solventnosti před uzavřením smlouvy:
Justice, insolvenční rejstřík, rejstříky dlužníků • centrální registr úvěrů.

Tvorba kvalitní smlouvy, všeobecných obchodních podmínek a další obchodní dokumentace jako důkazu existence pohledávky:
Definice klíčových pojmů a vzájemných práv a povinností (hrazení kupní ceny, dodání zboží a přechod nebezpečí škody na věci, přechod vlastnického práva, reklamace vad) • definice podmínek a mechanismů pro ukončení smlouvy • nástroje pro zajištění pohledávek a jejich efektivita a nákladovost (zástavní právo, ručení, finanční (bankovní) záruka, zajišťovací převod práva, dohoda o srážkách ze mzdy) • odpovědnost za porušení povinností smluvních stran (např. smluvní pokuta, úroky z prodlení a jejich limitace) • promlčení a význam lhůt u pohledávek • postoupení a započtení pohledávek • způsoby řešení sporů (rozhodčí x civilní řízení – výhody a úskalí) • dokazování a průběh řízení.

Pohledávky po lhůtě splatnosti a jejich vymáhání v ČR a v členských státech ES:
Jak doložit vznik pohledávky • kvitance, dlužní úpis, splátkový kalendář • narovnání • předžalobní upomínka • předběžné opatření • návrh na vydání platebního rozkazu • úrok z prodlení • náklady řízení • evropský platební rozkaz • exekuční řízení.

Insolvenční řízení z pohledu věřitele:
Praktické poznatky po účinnosti novely insolvenčního zákona • výkon práva věřitele v insolvenčním řízení • uspokojení pohledávek v insolvenčním řízení.

2. seminář:
20. 11. 2024; 9:00–14:00 • Pohledávky – účetní a daňové aspekty • Ing. Jiří Jindrák
• shrnutí právních předpisů v oblasti pohledávek,
• pohledávky a účetní systém společnosti,
• pohledávky z pohledu daně z příjmů právnických osob a zákona o rezervách – zejména: – odpisy pohledávek, – systém tvorby daňových opravných položek, – možnosti daňové optimalizace v oblasti pohledávek,
• aspekty DPH v oblasti pohledávek,
• kontroly FÚ v oblasti pohledávek,
• judikatura soudů k oblasti pohledávek,
• praktické tipy, jak předcházet účetním a daňovým chybám v oblasti pohledávek,
• změny v souvislosti s novým občanským zákoníkem.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Pracovníkům oddělení vymáhání pohledávek, pracovníkům ekonomických, účetních, finančních a právních úseků společností, podnikovým právníkům, obchodním zástupcům, auditorům, daňovým poradcům a také členům středního managementu, tj. všem, kteří pracují s pohledávkami.

Přínos/cíl

Na prvním semináři bude lektor simulovat konkrétní postupy od prověření obchodního partnera přes uzavření smlouvy až po vymáhání pohledávky dle právní úpravy v občanském zákoníku a souvisejících právních předpisech. Po absolvování semináře budete vědět, jaké jsou možnosti zajištění pohledávek a realizace jejich uspokojení v případě exekučního řízení nebo insolvence dlužníka.
Lektor poskytne návod, jak sepsat kvalitní smlouvu a jak v konkrétních případech postupovat se zaměřením na praktická a efektivní řešení související zejména se zajištěním a vymáháním pohledávek. Rovněž vás upozorní na novelizace OZ a zákona o ochraně spotřebitele a jejich dopady do praxe.

Na druhém semináři vám bude představen komplexní pohled na oblast pohledávek v jejich daňových a účetních souvislostech se zdůrazněním praktických dopadů zákonných ustanovení v denní praxi podnikatelských subjektů.

Pozornost bude také věnována změnám, které přinesly novely daňových a účetních předpisů v souvislosti s novým občanským zákoníkem.

Samozřejmostí bude představení aktuální soudní judikatury k oblasti pohledávek, která přinesla vyřešení řady sporných otázek, které v této oblasti panovaly mezi výklady finanční správy a názorem kontrolovaných daňových subjektů.

Poznámka

Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.

Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme.

Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.

On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.

+

4 680 Kč bez DPH

5 663 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

19. 11. 2024
Online
19. 11. 2024
Praha

Cenové varianty

24A0800

včetně slevy ve výši 500 Kč při účasti na celém cyklu

4 680 Kč

cena bez DPH

5 663 Kč

cena s DPH

24A080A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

8 892 Kč

cena bez DPH

10 759 Kč

cena s DPH

24A080B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

12 636 Kč

cena bez DPH

15 290 Kč

cena s DPH

24A080C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

15 912 Kč

cena bez DPH

19 254 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO