Konference DAŇOVÝ ŘÁD 2025 – XXV. ročník procesního daňového práva
Termín
10. – 11. 11. 2025; 9:00 – 16:00
Počet výukohodin
11
Program
Konference správy daní Vox 2025
1. den 10. 11. 2025; 9:00 – 16:00
09:00 – 09:15 – Úvod a přivítání
09:15 – 11:00 – Dopolední přednáška + diskuze
1. téma • Esenciální náklady • Ing. Zdeněk Burda, daňový poradce, BD Consult, s.r.o.
• Diskuze
2. téma • Omluvenky v daňových řízeních • Ing. Miloslav Kopřiva, ředitel sekce řízení úřadu, Finanční úřad pro Pardubický kraj
• Diskuze
11.00 – 11.30 – Přestávka
11.30 – 13.00 – Odpolední přednáška + diskuze
3. téma • Meze ručení třetích osob za daňovou povinnost daňového subjektu (DPH) ve světle aktuální praxe a judikatury • Ing. Tomáš Hajdůšek, daňový poradce, vedoucí sekce správy daní KDP
• Diskuze
4. téma • Koncentrace dokazování v daňovém řízení • Mgr. Tomáš Rozehnal, GFŘ
• Diskuze
Panelová diskuze
• JUDr. Karel Šimka – předseda Nejvyššího správního soudu
• Mgr. Lenka Krupičková, LL.M – soudkyně Nejvyššího správního soudu
• Mgr. Ing. Kenka Bursíková – soudkyně Krajského soudu v Praze
13.00 – 14:00 – Oběd
14.00 – 16.00 – Odpolední přednáška
• Novinky IT v daních • MVDr. Milan Vodička, vedoucí sekce IT v KDP – Novinky IT v daních
• Diskuze
2.den 11. 11. 2025; 9:00 – 16:00
09:00 – 11:00 – Dopolední přednáška
•Úloha, možnosti a zkušenosti ombudsmana v daňových řízeních • Mgr. Bc. Radka Malinová – právnička ombudsmana – Kanceláře veřejného ochránce práv
• Diskuze
11.00 – 11:30 – Přestávka
11:30 – 13:00 – Plné moci v daňovém řízení• Mgr. Jiří Gottwald, soudce Krajského soudu v Ostravě
• Diskuze
13.00 – 14.00 – Oběd
14.00 – 16.00 • Jak napsat daňovou ústavní stížnost, aby nebyla ústavním soudem odmítnuta • Prof. JUDr. Zdeněk Kühn, LL.M, S.J.D., soudce Ústavního soudu ČR
Určeno
Pro daňové a účetní poradce, pracovníky státní správy a další odbornou veřejnost.
Přínos/cíl
Konference se bude jako již tradičně zabývat nejaktuálnějšími spornými otázkami mezi daňovými subjekty a státní správou se zaměřením na správu daní.
I v letošním dvacátém pátém ročníku podchytíme aktuální otázky, které jsou předmětem diskuzí u odborné veřejnosti. Tentokrát mírně měníme koncepci přednášek – na úvod zvolíme čtyři témata s kratší časovou dotací, u nichž předpokládáme pestrou panelovou diskusi, na které přislíbili účast soudci Nejvyššího správního a krajského soudu.
Půjde o témata „esenciální náklady a jejich stanovování“, kde se pokusíme zamyslet nad problematikou případů, kdy daňový subjekt uskuteční plnění na výstupu, ale není prokázán dodavatel na vstupu a hrozí situace, že jsou uznány jen výnosy bez přiznání nákladů. Dalším tématem bude zamyšlení nad způsobem a možností omluvenek z jednání na finančním úřadě. Z úst zástupce finanční správy se dozvíme o problémových úsecích daňového řízení, v rámci kterých dochází k opakovanému předkládání důkazních prostředků. Cílem bude nalézt správný vztah mezi právem na projednání věci za přítomnosti daňového subjektu a právem na vyřízení věci bez zbytečných průtahů. V neposlední řadě se též zamyslíme nad limity ručení třetích osob za daňovou povinnost daňového subjektu. V praxi totiž dochází k případům, kdy správce daně požaduje úhradu daně od statutárních orgánů firmy či od jejího odběratele s tím, že nepostupovali s péčí řádného hospodáře.
Ve zbytku konference předpokládáme též bohatou diskusi a budeme se věnovat tradičně novinkám z IT oblasti ve vztahu k daním. Z úst soudce krajského soudu se dozvíme bližší informace k posuzování plných mocí, neboť např. nesprávné doručování písemností v některých případech způsobilo uplynutí prekluzivní lhůty s nemožností doměřit daň.
Ombudsman – veřejný ochránce práv hraje důležitou roli v ochraně práv občanů. Letos se dozvíme, jakou má úlohu, možnosti a zkušenosti v daňových řízeních ústy právničky této instituce.
I ústavní stížnosti mají v obraně práv daňových subjketů své místo. Je však pravdou, že jejich drtivou většinu Ústavní soud odmítá. Z úst soudce tohoto soudu se dozvíme, jak by měly být ústavní stížnosti koncipovány, aby nedošlo k jejich odmítnutí.
Poznámka
Odborný garant konference, moderátor a přednášející:
• Ing. Zdeněk Burda (daňový poradce, člen sekce správy daní KDP ČR)
Dále přednáší:
• Mgr. Tomáš Rozehnal, Ph.D. ředitel Odvolacího finančního ředitelství,
• Mgr. Jiří Gottwald (soudce Krajského soudu v Ostravě – předseda senátu správního soudnictví a místopředseda krajského soudu pro úsek správního soudnictví),
• Ing. Tomáš Hajdušek (daňový poradce, vedoucí sekce správy daní KDP ČR),
• MVDr. Milan Vodička (daňový poradce, člen Prezidia Komory daňových poradců),
• Mgr. Ing. Radka Malinová, právnička, odbor justice, migrace a financí, Kancelář veřejného ochránce práv
• Ing. Miloslav Kopřiva, ředitel sekce řízení úřadu, Finanční úřad pro Pardubický kraj
• Prof. JUDr. Zdeněk Kühn, LL.M, S.J.D., soudce Ústavního soudu ČR
Účastníci panelové diskuse:
• JUDr. PhDr. Karel Šimka, LL.M., Ph.D. (předseda Nejvyššího správního soudu ČR)
• Mgr. Lenka Krupičková, LL.M, soudkyně Nejvyššího správního soudu
• Mgr. Ing. Lenka Bursíková – soudkyně Krajského soudu v Praze
Samozřejmostí je občerstvení včetně oběda.
Každý účastník obdrží sborník příspěvků konference.
Ubytování si účastníci zajišťují sami (e-mail: reservation@olympik.cz), www.olympik.cz.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Metro B – Invalidovna nebo tramvaje č. 3, 8 a 24 do zastávky Invalidovna, ulicí K Olympiku směrem od centra a za hotelem Olympik doprava ulicí U Sluncové. Placené parkování je možné na hotelovém parkovišti, karty vydává recepce hotelu.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 890 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická - zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme


