Hmotný a nehmotný majetek z hlediska daní z příjmů
Lektoři
Ing. Ilona Součková
Termín
25. 2. 2025; 9:00–13:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
4
Program
Dlouhodobý hmotný a dlouhodobý nehmotný majetek z pohledu účetních předpisů pro podníkatele:
• dlouhodobý hmotný a dlouhodobý nehmotný majetek ve smyslu definic účetních předpisů,
• způsoby oceňování a vymezení nákladů souvisejících s jeho pořízením,
• technické zhodnocení dlouhodobého hmotného a dlouhodobého nehmotného majetku,
• účetní odpisování, komponentní odpisování, účetní odpisový plán,
• majetek účetně neodpisovaný.
Hmotný majetek z pohledu zákona o daních z příjmů:
• vymezení hmotného majetku:
– movitý majetek: samostatné movité věci, samostatné movité věci pevně spojené s nemovitostí, soubory movitých věcí,
– nemovitý majetek: budovy, stavby, výrobek plnící funkci stavby (i z pohledu stavebního zákona a občanského zákoníku), pozemky, nedílná součást budovy a stavby,
– pěstitelské celky trvalých porostů, zvířata, jiný hmotný majetek,
– nemovité kulturní památky,
• vymezení poplatníka, který je oprávněn uplatňovat daňové odpisy – odpisovatel
• daňové odpisování majetku:
– stanovení vstupní ceny hmotného majetku, vliv technického zhodnocení na vstupní cenu, vliv poskytnuté dotace na vstupní cenu, majetek ve spoluvlastnictví, vyvolaná investice
– úprava vstupní ceny majetku, na který byl poskytnut bezúplatný příjem ve formě účelového peněžitého daru
– vstupní ceny u nájemce po ukončení operativního nájmu a po ukončení smlouvy o finančním leasingu, stanovení vstupní ceny u majetku nabytém vkladem, aplikace změněné vstupní ceny,
• pořízení hmotného majetku – stanovení vstupní ceny pro odpisování, vstupní cena pro odpisování majetku pořízeného na základě investiční dotace, vstupní cena majetku ve spoluvlastnictví, změněná vstupní cena,
• technické zhodnocení provedené na hmotném majetku, zvýšení hodnotové hranice pro technické zhodnocení,
• daňové odpisování hmotného majetku – odpisové skupiny, doba odpisování, uplatnění daňových odpisů, časový odpis, přerušení daňových odpisů,
• uplatňování mimořádných odpisů a technické zhodnocení majetku odpisovaném formou mimořádných odpisů,
• odpisování hmotného majetku předaného zřizovatelem k užívání příspěvkové organizaci zřízené obcí nebo krajem,
• zajištění úvěru nebo zápůjčky převodem vlastnického práva k hmotnému majetku,
• majetek vyloučený z odpisování, majetek získaný jako bezúplatný příjem (dříve děděním a darováním),
• daňový režimu finančního leasingu,
• vyřazení hmotného majetku, uplatnění jeho zůstatkové ceny do daňových nákladů, vyřazení majetku v důsledku nepotřebnosti, prodeje, škody, částečné vyřazení hmotného majetku, zmařené investice,
• limitace daňových nákladů při prodeji majetku – prodej pozemků, prodej majetku u veřejně prospěšných poplatníků, prodej majetku neodpisovaného,
• důsledky vyloučení nehmotného majetku z daňového zákona,
• výklad nehmotného majetku a jeho technického zhodnocení – zahrnování účetních odpisů do základu daně z příjmů,
Odpovědi na dotazy.
!! Do programu bude zahrnut podrobný výklad změn provedených novelou zákona o daních z příjmů účinnou pro rok 2024 – „ konsolidační balíček“!!
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Seminář je určen daňovým poradcům, auditorům, účetním a ekonomům, soudním znalcům v oblasti ekonomie a všem ostatním, kteří bez průběžného odborného vzdělávání nemohou kvalitně vykonávat praxi.
Potřebujete získat komplexní pohled, prohloubit znalosti nebo se připravujete na náročné zkoušky u KDP ČR? Pak je tento seminář určen právě vám…
Studijní materiály jsou samozřejmostí.
Přínos/cíl
Na semináři se seznámíte se správnými postupy při pořizování, odpisování a vyřazování hmotného a nehmotného majetku.
Poznámka
Seminář je součástí cyklu „Daňový profesionál® – kompletně“ a jeho modulu „Daně – výklad nejdůležitějších zákonů“.
Obsahem semináře je ucelené téma, lze jej proto absolvovat i samostatně.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 777 741 787), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.
Termíny
Celý cyklus
13 005 Kč
cena bez DPH
Cenové varianty
Doporučujeme
2 690 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
1 992 Kč
cena bez DPH
2 990 Kč
2 392 Kč
cena bez DPH
2 990 Kč
2 392 Kč
cena bez DPH
2 990 Kč
2 392 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme