MS Excel – Získávání, analýza a prezentace dat (práce s obsáhlými tabulkami)
Ušetříte svůj čas i své nervy v momentech, kdy čekáte, než se do Excelu naimportují data.
Zjistíte, jak to jde s Excelem lépe.
GARANCE KONÁNÍ
Lektoři

Ing. Jaroslav Nedoma
Termín
23. – 24. 11. 2023; 9:00–16:00
Počet výukohodin
12
Program
• Získávání dat:
– zdroje dat a přístup k nim,
– importy dat z textových souborů (*.txt, *.csv a další typy souborů využívajících oddělovače dat),
– průvodce dotazem do databáze (Access aj.),
– načítání dat z tabulek z webových stránek,
– využití nástroje MS Query pro propojování tabulek (tvorba relací),
– parametrické dotazy,
– využití nástroje Power Query pro získávání dat a jejich „pročištění“ k následné analýze,
– spojování tabulek z více souborů.
• Analýza dat:
– filtry (automatické i rozšířené),
– nástroj Text do sloupců,
– odstraňování duplicitních záznamů,
– kontingenční tabulky,
– dynamické tabulky,
– používání tabulkových funkcí (především logické a vyhledávací funkce).
• Prezentace dat:
– seskupení a filtrování dat v KT pro jednodušší pochopení výsledku,
– podmíněné formátování v tabulkách,
– grafy (tvorba grafů, jejich úprava, dynamické grafy, diagramy).
Praktické příklady, cvičení, konzultace konkrétních příkladů.
Určeno
Seminář je určen všem, kteří poněkud tápou v efektivním využívání externích zdrojů dat a rádi by své znalosti v tomto směru zdokonalili.
Přínos/cíl
Naučíte se pracovat s Excelem jako s nástrojem, do kterého můžete jednoduše připojit zdroj databázových dat, a to bez nutnosti všechna data z databáze opakovaně importovat.
Zjistíte, jak vytvořit dynamické dotazy, přes které budete v reálném čase upravovat požadavky na databázová data tak, abyste vždy viděli a pracovali pouze s tím, s čím doopravdy pracovat chcete.
Dozvíte se, v čem spočívá kouzlo jedné z nově využívaných oblastí Excelu – nástroje Power Query. Následně budete umět získaná data efektivně analyzovat prostřednictvím kontingenčních tabulek, které budou jako zdroj dat považovat dynamicky se měnící zdrojová data.
V poslední části se seminář bude věnovat grafům, kde si předvedeme tvorbu zajímavých grafů a jejich kombinací s využitím funkcí v Excelu.
Poznámka
Předpokladem aktivní účasti je základní znalost práce v prostředí MS Windows a notebook, který si, prosím, přineste s sebou.
Seminář je určen pro uživatele Office 365, MS Office 2016 a všech novějších verzí.
V případě, že si účastník přinese notebook s nainstalovanou verzí MS Office 2013 či 2010 (avšak Professional Plus s programem Software Assurance), musí si doinstalovat doplněk Power Query, který je k dispozici zdarma na stránkách Microsoftu. Instalace doplňku není složitá, v případě potřeby pomůže lektor s instalací doplňku na místě. Po instalaci doplňku získáte v Excelu na pásu karet kartu Power Query. Ve verzích 2016 a novějších není třeba instalaci provádět (doplněk je integrovaný na kartě Data ve skupině nástrojů Načíst a transformovat). Seminář je možné absolvovat i ve starších verzích Office či bez doinstalovaného doplňku, ale nebude možné aktivně pracovat s lektorem na cca 10% příkladů z výuky.
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
5 690 Kč
cena bez DPH
4 690 Kč
cena bez DPH
5 690 Kč
cena bez DPH
4 790 Kč
cena bez DPH
9 690 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme



