Zákoník práce po novele 2025 – prakticky, krok za krokem
Lektoři

Mgr. Vladimír Černý
Termín
14. 10. 2025; 9:00–16:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
6
Program
1/ Aktuální stav pracovně právní legislativy v České republice
2/ Praktické zhodnocení co přinesly novelizace zákoníku práce v roce 2024/2025 legislativní výhled do roku 2026 a dále
3/ Postup zaměstnavatele před vznikem pracovního poměru, problematika vstupních lékařských prohlídek po novelizaci 2025, programy podpory zdraví
4/ Vznik pracovního poměru
– pracovní smlouvy – zkušební doba, doba určitá,
– povinné informace zaměstnancům o obsahu pracovního poměru
5/ Pracovní doba , její rozvrhování, evidence, jednotlivé formy pracovní doby, směnné režimy, přestávky v práci, doby denního a týdenního nepřetržitého odpočinku , rozvržení pracovní doby zaměstnancem, překážky v práci na straně zaměstnance a zaměstnavatele – upozornění na chyby v oblasti pracovní doby zaměstnanců
6/ Work life balance a jeho aplikace v zákoníku práce – praktické zhodnocení práva určitých skupin zaměstnanců na zkrácení pracovní doby a jiné další její úpravy, nové možnosti zaměstnávání rodičů během rodičovské dovolené, nová úprava zrušení povinnosti omezeného řetězení pracovního poměru na dobu určitou, návrat po rodičovské a „držení židle“
7/ Převádění na jinou práci – očekávané zásadní změny v této části zákoníku práce z důvodu nesouladu s evropskou směrnicí – zákaz nucené práce
8/Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr – praktický výklad
9/ Minimální mzda po novelizaci k 1.1.2025 srovnání k 1.1.2026. zaručený plat. Předpokládaný postupný růst do roku 2029, jak nahradit „nerovné docházkové bonusy“ ve firmách, je mzda tajná?, gender pay gap v roce 2026
10/ Skončení pracovního poměru po novelizaci 2025 – podrobný rozbor běhu a délky výpovědních dob, jednotlivé zákonné možnosti ukončování pracovního poměru a tím související judikatura, odstupné, jednorázová náhrada při skončení pracovního poměru, proplácení dovolené zaměstnavatelem při neplatném rozvázání pracovního poměru
11/ Prace na dálku – prakticky
12/ Postavení mladistvých a možnosti jejich uplatnění v pracovním prostředí
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Určeno pro personalisty, mzdové účetní, management i všechny ostatní, kteří při své praxi potřebují znát stávající i aktuálně novelizované pracovněprávní předpisy.
Přínos/cíl
Na semináři se dále seznámíte s obecně platnými principy zákoníku práce a dalšími souvisejícími pracovněprávními předpisy. Výklad je vždy velice úzce propojen s praktickými příklady z praxe.
Po absolvování se budete umět v zákoníku práce orientovat.
Velký prostor je vymezen dotazům účastníků kurzu.
Jako studijní materiál obdržíte ÚZ – Zákoník práce (vyd. Sagit, a. s.).
Poznámka
Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmín-kách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravi-dla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůže-me.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 490 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická - zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme


