Zákon o svobodném přístupu k informacím – v nových souvislostech

Prezenčně AKREDITOVÁNO

Vzdělávací program je akreditován MV ČR pod číslem AK/PV-107/2019.

Lektoři

Ing. Mgr. Oldřich Kužílek

Ing. Mgr. Oldřich Kužílek

Detail lektora

Termín

20. 11. 2024; 9:00–14:30

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

5.5

Program

Právo na informace a jeho ústavní základy:
• systematika otevřenosti veřejné správy,
• druhy informační povinnosti, obsah práva na informace,

Praktické postupy při vyřízení žádosti o informace:
• postupné fáze vyřízení žádosti, její náležitosti,
• jak předcházet sporům,
• jak se ochránit před zneužitím zákona,
• úhrada nákladů.

Vztahy a vazby „infozákona“ k dalším předpisům:
• ochrana osobních údajů a obecné nařízení (GDPR),
• archivnictví a spisová služba, správní řád a další procesní řády, nahlížení do spisu, pořizování výpisů, opisů a kopií listin a elektronických záznamů,
• další jako např. Registr smluv, katastr nemovitostí, evidence obyvatel, informace o životním prostředí, přestupky, stavební zákon, veřejné zakázky aj.).

Zvláštní režimy přístupu k informacím:
• zvláštní informační práva některých osob (účastníci řízení, právní zástupci, občané obce a kraje, členové zastupitelstva, osoby s právním zájmem),
• otázka veřejnosti / neveřejnosti jednání.

Ochrana a bezpečnost informací – specifické situace:
• jak chránit osobní údaje a soukromí, informace o platech, kvalifikaci,
• obchodní tajemství – jak s ním nakládat,
• autorské právo a jeho limity,
• informace získané od třetích osob a v průběhu kontrol,
• další omezení práva na informace, princip selekce,
• povinnost mlčenlivosti – kdy nastává.

Formáty informací, otevřená data.

Doporučení, odpovědi na dotazy.

Určeno

Seminář je určen pro všechny tzv. povinné subjekty podle § 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tzv. infozákon. Dotýká se obrovského množství povinných subjektů, prakticky všech veřejných úřadů, organizací a institucí.
Informace musejí poskytovat stát, územní samosprávné celky, příspěvkové organizace, státní fondy, vědecké výzkumné instituce, veřejné vysoké školy, svazky obcí, regionální rady soudržnosti, ústavy a o. p. s. založené státem či samosprávou, státní a národní podniky, zdravotní pojišťovny, a další právnické osoby, ovládané státem nebo samosprávou, tedy například obecní a krajské firmy, jak jsou dopravní podniky, technické nebo bytové služby.

Přínos/cíl

Seznámíte se s nedávnými změnami zákona (otázky informací o platech, ochrany před kverulačními žádostmi, úhrady nákladů, oslovení dotčených osob při vyřízení žádosti, koncentrace řízení a další).

Dále s povinnostmi při vyřízení žádosti o informace, tj. například:
– kdy mohu informaci odepřít a jak to zdůvodnit,
– jak řešit žádosti, zneužívající právo na informace (šikana, kverulace),
– jak poskytovat informace o platech a odměnách,
– jak chránit osobní údaje podle Obecného nařízení EU (GDPR) ,
– informace přípravné a vnitřní, k rovnosti v řízení z výsledků kontrol, od třetích osob
– autorské právo (posudky, analýzy, audity – nález Ústavního soudu, rozsudek MS Praha – zásah do autorského práva), právo pořizovatele databáze
– právo zastupitele na informace aj.

Budete rovněž seznámeni s dřívějšími novelizacemi, jako informační příkaz, jeho vykonatelnost, nové okruhy chráněných informací (např. „bezpečnostní opatření“), přezkum a nový nadřízený orgán například pro obecní obchodní společnosti.
Seminář se zaměřuje na zjednodušení praxe při poskytování informací, všech možností Infozákona, jak řešit netypické situace, jak chránit osobní údaje (GDPR), na vztah „infozákona“ ke správnímu řádu, přestupkovému zákonu a dalším předpisům.

Poznámka

Pokud jste úředníkem dle § 2 odst. 4 zákona 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, žádáme vás o uvedení do poznámky v přihlášce, že jste úředníkem a současně o sdělení místa a data narození. Bez těchto údajů nesmí být dle pokynu MV ČR osvědčení o účasti na akreditovaném kurzu vydáno.

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 690 Kč bez DPH

2 690 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

20. 11. 2024
Praha
20. 11. 2024
Online

Cenové varianty

2406120

cena je osvobozena od DPH dle § 57 zákona o DPH č. 235/2004 Sb. ve znění p.p.

2 690 Kč

cena bez DPH

2 690 Kč

cena s DPH

240612A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 111 Kč

cena bez DPH

5 111 Kč

cena s DPH

240612B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

7 263 Kč

cena bez DPH

7 263 Kč

cena s DPH

240612C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

9 146 Kč

cena bez DPH

9 146 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO