Základy práva pro jednatele malých a středních firem

Prezenčně

Lektoři

Mgr. Vít Hruška, LL.M.

Mgr. Vít Hruška, LL.M.

Detail lektora

Termín

28. 1. 2025; 9:00–16:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

6

Program

1. Role jednatele z právního pohledu
• Kdo je jednatel a jaká je jeho pozice ve společnosti?
• Práva a povinnosti jednatele.

2. Odpovědnost jednatele
• Civilní a trestní odpovědnost.
• Odpovědnost za škodu způsobenou společnosti nebo třetím osobám.
• Jak minimalizovat osobní rizika (pojistky odpovědnosti jednatele, interní směrnice).

3. Jednatel a vztahy se společníky
• Komunikace mezi jednatelem a valnou hromadou/společníky.
• Schvalování zásadních rozhodnutí.
• Jak řešit konflikty mezi jednatelem a společníky.

4. Firemní smlouvy a vyjednávání
• Role jednatele při uzavírání smluv.
• Klíčové smluvní podmínky, na které si dávat pozor (předměty plnění, sankce, lhůty).
• Zvláštní typy smluv: obchodní smlouvy, smlouvy o půjčce, nájemní smlouvy.

5. Jednatel a zaměstnanci
• Odpovědnost jednatele za pracovněprávní vztahy.
• Jak nastavit interní směrnice a firemní kulturu.
• Řešení sporů se zaměstnanci a jejich prevence.

6. Finanční řízení a odpovědnost
• Role jednatele při schvalování účetní závěrky a rozdělování zisku.
• Jak čelit rizikům spojeným s insolvencí firmy.
• Pravidla pro zajištění transparentního finančního řízení.

7. Compliance a firemní politika
• Povinnosti jednatele v oblasti compliance (dodržování zákonných a etických pravidel).
• Jak nastavovat pravidla proti korupci a střetu zájmů.
• Ochrana osobních údajů z pohledu vedení firmy.

8. Jednatel a digitální právo
• Specifika IT smluv a digitálních projektů z pohledu jednatele.
• Odpovědnost za ochranu dat a kybernetickou bezpečnost firmy.
• Jak chránit firemní know-how a inovace.

9. Řešení krizových situací
• Jak jednat v případě kontroly od úřadů (finanční úřad, inspekce práce, ČOI apod.).
• Postup při právních sporech a soudních řízeních.
• Vystupování jednatele před soudy.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Pro všechny, kteří jsou jednateli společnosti s ručením omezeným, mají alespoň jednoho zaměstnance a plánují další rozvoj společnosti.

Přínos/cíl

Účastníci se dozvědí, jaké mají jako jednatelé povinnosti a odpovědnost, naučí se řešit základní parametry vztahů se společníky i zaměstnanci a zajistit dodržování klíčových právních předpisů. Účastníci si odnesou poznatky o tom, jaké smlouvy a jak uzavírat. V rámci kurzu bude prostor i na networking a propojení účastníků – podnikatelů navzájem pro možnou budoucí spolupráci (pozn. toto dávám ke zvážení, ale nikde jsem to zatím neviděl a s netwokingy mám řadu zkušeností, možná by to nemusel být špatný nápad).

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 890 Kč bez DPH

3 497 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

28. 1. 2025
Praha

Cenové varianty

2502120

2 890 Kč

cena bez DPH

3 497 Kč

cena s DPH

250212A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 491 Kč

cena bez DPH

6 644 Kč

cena s DPH

250212B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

7 803 Kč

cena bez DPH

9 442 Kč

cena s DPH

250212C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

9 826 Kč

cena bez DPH

11 889 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO