Začínáme s Power BI
Lektoři
Ing. Veronika Lencová, Ph.D., MBA
Termín
6. 1. 2025; 9:00–16:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
6
Program
Srovnání Power BI s nástroji Excelu
• situace, kdy je výhodnější použít Excel a jeho doplňky Power Pivot a Power Query?
• přednosti aplikace Power BI ve srovnání s Excelem
Seznámení s aplikací a doporučeným nastavením
• možnosti aplikace Power BI (globální možnosti a možnosti aktuálního souboru),
• tvorba šablony reportu (k čemu by nám něco takového mohlo být),
• popis prostředí:
– zobrazení reportu (dashboardů a vizualizací)
– zobrazení tabulek
– zobrazení diagramu
– okno Power Query
Datové zdroje a připojení
• jak správně připravit datové zdroje tak, aby bylo snadné daný model jednoduše udržovat a škálovat,
• základní vysvětlení pojmů týkajících se práce s datovými zdroji,
– nerelační a relační zdroje,
– relace a s tím související kardinalita,
– vysvětlení primárního, cizího a kandidátního klíče,
– aktivní vs. neaktivní relace,
– fyzické vs. virtuální relace,
– využité relace k filtrování dat,
– oboustranné filtrování s využitím křížového filtru,
– referenční integrita (vnitřní mezitabulkové spojení).
• tvorba zdrojové tabulky přímo v aplikaci Power BI (drobné číselníky, mini dimenze).
• import dat:
– načtení dat ze souborů xlsx, csv, txt (flat files),
– načtení dat ze strukturovaných zdrojů Access, SQL (databases),
– načtení dat z webu.
• možnosti importu dat:
– DirectQuery (živé připojení),
– import z PowerPivot datového modelu,
– možnosti aktualizace.
• tvorba tabulky s využitím výpočtu (measure table, na tomto kurzu pouze v teoretické rovině).
Práce s dotazy na pozadí – Power Query
• tvorba vlastních dotazů,
• využití transformačních operací, operací přidání sloupce,
• načtení dat ze složky – načtení více souborů z jednoho adresáře a připojení načtených dat (např. každoměsíční exporty z ERP nebo CRM),
• Unpivot operace pro převod maticové struktury na klasickou tabulkovou strukturu (přesun sloupcových dat do řádků),
DAX výpočty:
• výhody a nevýhody výpočtů v datovém modelu,
• best practise pro výpočty a optimalizace (aneb začněme správně),
• základní terminologie, co je DAX, Measure, Row context, Filter context,
• row context výpočty (DAX počítané sloupce),
• filter context výpočty (DAX výpočetní míry).
Vizualizace
• jak vytvořit a formátovat vizuál,
• grafy, tabulky, matice, karty a další,
• jednoduché varianty podmíněné formátování ve vizuálech.
Interakce a drill-down možnosti
• interakce mezi vizuály,
• vícevrstvá osa X v grafu a možnost drill-down (procházení podrobností).
Filtry
• popis podokna filtru,
• filtry na úrovni vizuálu,
• filtry na úrovni stránky,
• filtry na úrovni sestavy,
• zajímavé možnosti pro filtrování, např. řešení Top 10 nejlepších, nejhorších atd.
Možnosti publikování
• aneb pojďme se o radost z reportu podělit s ostatními,
• Power BI Services (Office 365).
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Seminář je určen všem uživatelům, kteří pracují s větším množstvím dat a konečně by rádi a efektivně využili k tomuto zpracování aplikaci Power BI.
Přínos/cíl
V průběhu semináře se naučíte dobře ovládat Power BI – od základních možností až po ty mírně pokročilé.
Budete provedeni spoustou úskalí spojených s prací s daty, např. jak řešit problémy týkající se datové nečistoty, jak normalizovat a denormalizovat data a s tím související správné navržení schématu datového modelu.
Mnohdy totiž nestačí pouze shrabat data na hromadu a udělat z nich pár grafů.
Poznámka
Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
5 590 Kč
4 472 Kč
cena bez DPH
5 590 Kč
4 472 Kč
cena bez DPH
4 590 Kč
cena bez DPH
5 490 Kč
cena bez DPH
5 590 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme