VI. ročník konference: Kolektivní vyjednávání s odbory, sociální dialog – aneb potřebujeme ještě v 21. století odbory?
Termín
17. 10. 2024; 8:30 –17:00
Počet výukohodin
7.5
Program
8.30- 8.45 Prezentace účastníků
8:45–9.10 • Zahájení, úvod • Mgr. Vladimír Černý
• Představení společnosti Nexen Tire Europe • Ing. Linda Kostrůnková (HR manager Nexen Tire Europe s.r.o.)
9.10– 9.40 • Trendy ve mzdách a benefitech 2024 – 2025 Ing. Pavel Puff (Business Development Manager, TREXIMA, spol. s r.o.)
9.40 – 9.55 • Problematika soudní praxe ve vztahu k sociálnímu dialogu a kolektivnímu vyjednávání • Mgr. Ing. Ladislav Karas L.L.M. – KPMG
10:00 – 10:50 • Odborová organizovanost, motivace ke vstupu do odborů, spokojenost s činností odborů na podniku z pohledu zaměstnanců a odborových funkcionářů • Aleš Kroupa, Štěpánka Lehmann, Soňa Veverková – (Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, v. v. i.)
10.50 -12.00 • Prohlídka výroby Nexen Tire Europe •
Pro účastníky konference co nebudou absolvovat prohlídku výroby :
11.00 – 11.45 – • „Malý panel“ – „Potřebujeme ve firmách odbory „– role odborů z pohledu zaměstnavatele a odborů • – Mgr. Vladimir Černy a Mgr. Ing. Ladislav Karas L.L.M. Advokát – KPMG – aktuální témata v pracovněprávní oblasti pro zaměstnavatele a odbory, aktuální soudní praxe a judikatura pro oblast sociálního dialogu, postavení odborů u zaměstnavatele, kolektivní vyjednávání a spory s tím vznikající
11:45–12:55 • Polední přestávka (oběd)
13:00–14:00 • „Kolektivní pracovní právo – a co dál? – aktuální otázky kolektivního pracovního práva“ •
JUDr. Jan Vácha, Ph.D. – ( vedoucí oddělení kolektivního vyjednávání MPSV ČR )
14:00–14:30 • Problematika nepřetržitých denních a týdenních odpočinků po novele zákoníku práce 2023 a v praxi • – JUDr. Bc. Michal Peškar ( advokát a partner Randl Partners a předseda AKV (Asociace pro rozvoj kolektivního vyjednávání a pracovních vztahů)
14.30– 15.00 • Audit podnikového klimatu a vztahový audit na pracovišti, jaké je možné očekávat výsledky? • – Renata Kyzlinková – (Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, v. v. i.)
15.00 –17:00 • Panelové diskuze a výměna zkušeností z kolektivního vyjednávání/sociálního dialogu: • – moderuje Mgr. Vladimír Černý (poradce v oblasti pracovněprávních vztahů a kolektivního vyjednávání),
– případy zahraniční praxe s náborem členů odborů – úvodní slovo a moderace Jana Váňová
– aktuální situace v oblasti sociálního dialogu – kolektivního vyjednávání ve firmách 2024 / 2025
– sociální dialog ve firmách, kde působí více odborových organizací
– mzdové části kolektivních smluv z pohledu do budoucnosti ve vazbě na Gender pay gap
– mají budoucnost v České republice rady zaměstnanců?
– problematika nepřetržitých denních a týdenních odpočinků z pohledu práva a praxe ve firmách
Za účasti manažerů z praxe a dalších odborníků:
JUDr. Vácha Jan, Ph.D. (vedoucí oddělení kolektivního vyjednávání MPSV ČR)
Ing. Linda Kostrůnková (HR manager Nexen Tire Europe s.r.o.)
Mgr. Petr Havelka (Personální ředitel ŽĎAS, a.s.)
František Škrdlant (National HR Director & Regional IP Director; Valeo Compressor Europe s.r.o.)
Petr Tužil (Personální manažer)
Jana Váňová, Renata Kyzlinková, Aleš Kroupa, Štěpánka Lehmann, Soňa Veverková – (výzkumní pracovníci Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, v. v. i.)
Mgr. Ing. Ladislav Karas L.L.M. (Advokát – KPMG )
JUDr. Bc. Michal Peškar – advokát a partner Randl Partners a předseda AKV (Asociace pro rozvoj kolektivního kolektivního vyjednávání a pracovních vztahů)
Určeno
Konference je určena těm, kteří se podílí na kolektivním vyjednávání a mají ve své kompetenci komunikaci s odborovou organizací, zejména:
– personalistům a HR managementu,
– vedoucím zaměstnancům,
– právníkům,
– podnikatelům, jednatelům a členům představenstva
– odborářům.
Účast doporučujeme zejména zástupcům komerčního sektoru, dále zástupcům veřejné správy a samosprávy.
Přínos/cíl
Předcházející ročníky konference pořádané od roku 2018 byly účastníky vždy hodnoceny velmi kladně – byl oceňován nejen jejich aktuální obsah, ale také velice úzké propojení s praxí a konstruktivní debata účastníků včetně podnětné panelové diskuze, vysoce fundovaná a odborně na nejvyšší úrovni vystoupení jednotlivých přednášejících.
I letošní ročník konference přinese zhodnocení kolektivního vyjednávání, sociálního dialogu ve firmách, tentokrát za rok 2024 a výhled na očekávání roku 2025.
Aktuálnost tohoto setkání je podložena také „evropskou“ novelizací problematiky kolektivního vyjednávání a růstu role vyšších kolektivních smluv.
Seznámíte se s praktickým řešením i postupy v průběhu kolektivního vyjednávání a získáte prostor pro vzájemnou výměnu zkušeností.
Dozvíte se, jak postupovat při sporech při jednání o uzavření kolektivní smlouvy a jak při průběžném jednání s odborovými organizacemi.
Budete upozorněni na časté chyby zaměstnavatelů a dozvíte se, jak se jim vyvarovat.
Dopravní spojení
Dálnice D7, sjezd č. 60 nebo č. 66 na Průmyslovou
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 890 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
1 992 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
1 992 Kč
cena bez DPH
2 290 Kč
cena bez DPH
4 790 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme