Veřejné zakázky – závazky ze smluv a změny smluv po uzavření, cenové indexace a valorizace, inflační doložky

Prezenčně

Lektoři

Mgr. Jan Slezák

Mgr. Jan Slezák

Detail lektora

Termín

22. 4. 2025; 9:00–12:30

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

3.5

Program

• zásady zákona č. 134/2016 Sb. ve vztahu ke smluvním závazkům,
• vymezení zadávacích podmínek zaměřených na smluvní podmínky,
• jak správně formulovat předem vyhrazené změny závazku,
• varianty cenové indexace a jejich omezení,
• inflace, vstupní náklady, odvětvové a komoditní doložky,
• sdílení rizika s dodavatelem,
• příklady vyhrazených změn z praxe – smlouva o dílo, smlouva kupní, smlouva o poskytování služeb,
• právní úprava změn závazku ze smlouvy,
• generální klauzule,
• režim de minimis, počítání změn v penězích,
• režim změny závazku pro nemožnost změny dodavatele,
• vícepráce/méněpráce, problematika vzájemného zápočtu,
• výhrada změny dodavatele – riziková i efektivní,
• ukončení závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku,
• uveřejňovací povinnosti.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Seminář je určen pro pracovníky organizací podřízených při uzavírání obchodních smluv zákonu č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, kteří jsou odpovědní za plnění smluv z veřejných zakázek, tedy pro pracovníky tzv. sektorového nebo veřejného zadavatele (organizační složka státu; státní příspěvková organizace; územní samosprávný celek nebo její příspěvková organizace; a další právnické osoby sledující veřejný zájem) aj.
Předpokládá se základní orientace v dané problematice.

Přínos/cíl

Formalizovanost procesu zadávacích řízení v režimu zákona je velmi striktní, co se týče plnění smlouvy a její případné změny. V průběhu semináře se dozvíte, jak lze realizovat změny smluvních závazků již uzavřených v předchozím zadávacím řízení v režimu zákona, jak se na takové změny lze připravit a jak reagovat na aktuální potřeby zadavatele, které mohly i nemohly být předvídány.

Vyhrazené změny závazku – někdy též nazývány opčním právem – umožňují předem určit podmínky, za nichž lze překročit původně předpokládaný finanční či věcný objem smlouvy nebo jiným způsobem smlouvu změnit a to včetně změny dodavatele, to vše bez nutnosti provedení nového zadávacího řízení. Změnové výhrady se rovněž mohou vztahovat k nadměrnému růstu inflace, dodavatelských cen či burzovních výkyvů.

V rámci výkladu bude rovněž vysvětleno, jak lze řešit potřebu dodatečných dodávek, služeb nebo stavebních prací a též problematiku dodávek, služeb nebo stavebních prací nových, ve smlouvě nezahrnutých. To se týká i tzv. „víceprací“ a „méněprací“ běžných u mnohých smluv o dílo.

Výklad je doprovázen příklady z praxe a smluvními změnami u vzorových stavebních investic, kupních smluv i smluv o poskytování služeb, včetně přehledu rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a navazující judikatury.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 490 Kč bez DPH

3 013 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

22. 4. 2025
Praha
22. 4. 2025
Online

Cenové varianty

2503000

2 490 Kč

cena bez DPH

3 013 Kč

cena s DPH

250300A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

4 731 Kč

cena bez DPH

5 725 Kč

cena s DPH

250300B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

6 723 Kč

cena bez DPH

8 135 Kč

cena s DPH

250300C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

8 466 Kč

cena bez DPH

10 244 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO