Účetní závěrka za rok 2024 u nestátních neziskových organizací
Lektoři
Ing. Dagmar Beránková
Termín
12. 12. 2024; 9:00–16:00
Počet výukohodin
6
Program
Rekapitulace potřebných předpisů pro neziskové organizace (veřejně prospěšné poplatníky):
• příprava na účetní závěrku (vazba na zákon o účetnictví, zřizovatele, statutární orgán),
• inventarizace fyzická, dokladová a tzv. kombinovaná, proúčtování inventarizačních rozdílů,
• analýza účtů, tedy kontrolní vazby v účetnictví (účty aktiv, pasiv, nákladů a výnosů, podrozvaha),
• závěrkové operace (časové rozlišení, dohady, přecenění kursem k 31. 12., odpisy, opravné položky
apod.),
• účtování dotací,
• dary, darovací smlouvy, způsob účtování, vliv na daň z příjmu,
• dědictví,
• účetní závěrka – změny v účetních výkazech.
Sestavení přiznání k dani z příjmu:
• veřejná prospěšnost dle zákona o dani z příjmů,
• příjmy, výdaje, náklady, výnosy,
• rozdíl mezi širokým a úzkým základem daně,
• příjmy (jsou předmětem daně, osvobozené, nejsou předmětem daně),
• dary osvobozené nebo zahrnuté do základu daně.
Audity, co je audit:
• audit účetní závěrky,
• audit dotace,
• co je potřeba si připravit, jaké jsou povinnosti účetní jednotky a auditora,
• druhy výroku, dopis auditora.
Účetní závěrka při vedení jednoduchého účetnictví:
• povinnosti z hlediska předpisů,
• příjmy, výdaje,
• sestavení závěrky, výkazy, přiznání k dani z příjmů.
Příprava nového zákona o účetnictví.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Kurz je určen pro pracovníky nestátních neziskových organizací, kteří musí sestavit, schválit či podepsat účetní závěrku a sestavit přiznání k dani z příjmu právnických osob.
Je vhodný i pro vedoucí pracovníky těchto organizací (i když nemusí všemu rozumět, neznalost zákona neomlouvá a zjednodušování problémů také ne).
Přínos/cíl
Na kurzu si ukážeme praktické postupy pro účetní závěrku nestátních neziskových organizací a přiznání k dani z příjmu. Současně se budeme věnovat i specifikám, které můžete v rámci ukončení roku řešit, např. vyúčtování dotací, inventarizace účtů, sestavení rozpočtu na další rok apod.
Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
3 290 Kč
2 632 Kč
cena bez DPH
3 290 Kč
2 632 Kč
cena bez DPH
3 190 Kč
cena bez DPH
6 290 Kč
cena bez DPH
6 290 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme