Účetní závěrka a přiznání k dani z příjmů neziskové organizace za rok 2023
GARANCE KONÁNÍ KURZU
Lektoři

Ing. Miroslava Nebuželská
Termín
11. a 13.12.2023; 9:00–16:00
Počet výukohodin
12
Program
22. 11. 2023; 9:00–16:00 • ÚČETNÍ ZÁVĚRKA A PŘIZNÁNÍ K DANI Z PŘÍJMŮ NEZISKOVÉ ORGANIZACE ZA ROK 2023 – TEORIE, PRAVIDLA A APLIKAČNÍ PRAXE
Objasnění a shrnutí základních účetních povinností vyplývajících ze zákona a vyhlášek, pravidla pro účetní uzávěrku a pro sestavení účetní závěrky:
Povinnosti neziskové organizace dle zákona o účetnictví, popř. vyhlášek • významné účetní metody specifické pro neziskové organizace (dlouhodobý majetek, přijaté dotace, přijaté dary peněžní x nepeněžní, vlastní jmění, účtování s využití středisek, zakázek,…) • jednoduché účetnictví – sestavení přehledů • struktura účetní závěrky a co je nutným minimálním obsahem • jak vykázat hlavní a vedlejší činnost • kde vykázat neutracené dary.
Objasnění a shrnutí pravidel pro zdanění neziskové organizace daní z příjmů a pravidel pro sestavení přiznání k dani z příjmů (zákon a aplikační praxe): Kdo je veřejně prospěšný poplatník • jaké příjmy jsou předmětem daně u veřejně prospěšných poplatníků • jaké příjmy neziskové organizace jsou osvobozené • zdanění bezúplatných příjmů – přijaté dědictví, přijaté dary, majetkový prospěch, veřejná sbírka • bezúplatně nabytý dlouhodobý majetek – nabytí, odepisování, prodej • jak stanoví veřejně prospěšný poplatník konečný základ daně – možné snížení základu daně a podmínky použití • jak rozdělit činnost na druhy činností a jak alokovat k výnosům náklady pro účely daně z příjmů – alokační klíč, rozvrhová základna.
23. 11. 2023; 9:00–16:00 • ÚČETNÍ ZÁVĚRKA A PŘIZNÁNÍ K DANI Z PŘÍJMŮ NEZISKOVÉ ORGANIZACE ZA ROK 2023 – PŘÍPADOVÁ STUDIE
Zadání případové studie modelové neziskové organizace včetně počátečních stavů na účtech.
Zaúčtování vybraných účetních transakcí (především specifických pro neziskové organizace) dle zadání, zejména týkajících se:
Účtování darů • účtování přijatých dotací • účtování podnikatelské činnosti • účtování veřejné sbírky • účtování nákupu dlouhodobého a drobného majetku • účtování odpisů.
Provedení uzávěrkových prací a sestavení účetní závěrky:
Časové rozlišení • ošetření neutracených dotací a neutracených darů • ošetření nedoplacené dotace • alokace režijních nákladů • sestavení rozvahy a výkazu zisku a ztráty • příprava přílohy k účetní závěrce.
Klasifikace výnosů a nákladů z pohledu daně z příjmů a sestavení přiznání k dani z příjmů pro případ úzkého základu daně i širokého základu daně (dle druhu organizace): Rozdělení činností a jednotlivých druhů příjmů pro účely daně z příjmů (dotace, dary, ztrátová nepodnikatelská činnost, zisková činnost,…) • daňová klasifikace výnosů • daňová klasifikace nákladů • příprava podkladové tabulky • vyplnění přiznání k dani z příjmů.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Účetním, finančním manažerům a dalším ekonomickým pracovníkům v neziskových organizacích, účetním firmám a samostatným účetním pracujícím pro neziskovou sféru, daňovým poradcům, auditorům. Školení je relevantní pro nestátní neziskové organizace, tj. organizace nezaložené za účelem podnikání účtující dle vyhlášky č. 504/2002 Sb. v platném znění. Jedná se zejména o spolky (bývalá občanská sdružení), svazy, organizace zaměstnavatelů, zájmová sdružení právnických osob, nadace a nadační fondy, obecně prospěšné společnosti, ústavy, církevní organizace, školské právnické osoby, veřejné vysoké školy, veřejné výzkumné instituce, honební společenstva a další organizace nezaložené za účelem podnikání.
Přínos/cíl
Na semináři zjistíte či si zopakujete základní kroky při účetní uzávěrce v neziskové organizaci a dozvíte se, jak sestavit účetní závěrku neziskové organizace – jaké formy sestavení účetní závěrky jsou možné a na co dát v rozvaze, ve výkazu zisku a ztráty a v příloze pozor.
Na základě komplexní případové studie natrénujete zaúčtování jednotlivých transakcí, rozdělíte činnost organizace na druhy činností a na hlavní a vedlejší činnosti, alokujete výnosy a náklady na činnosti, zejména režijní náklady, a sestavíte účetní závěrku (rozvahu, výkaz zisku a ztráty i přílohu k účetní závěrce, jejíž vzor bude k dispozici).
Následně klasifikujete výnosy a náklady z pohledu daně z příjmů, sestavíte podkladovou tabulku a vyplníte přiznání k dani z příjmů.
Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
4 590 Kč
cena bez DPH
4 590 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme


