Osobní agenda zaměstnanců v pracovněprávních vztazích z pohledu zaměstnavatelů – prakticky v roce 2025

Online

Lektoři

Mgr. Vladimír Černý

Mgr. Vladimír Černý

Detail lektora

Termín

24. 11. 2025; 9:00–16:00

Místo konání

ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače

Počet výukohodin

6

Program

Problematika osobních údajů zaměstnanců v roce 2025 a GDPR:
• principy rovnováhy mezi oprávněnými zájmy zaměstnance a zaměstnavatele – základní zásady a regulace,
• nové informační technologie a zpracování dat zaměstnanců,
• základní právní rámec ochrany dat zaměstnanců ,
• právní důvody pro oprávněnost zpracování osobních dat zaměstnanců,
• souhlas zaměstnance jako nejdůležitější kritérium,
• kdy není souhlas nezbytný – plnění smlouvy, zákonné povinnosti, oprávněný zájem,
• požadavek na transparentnost dat na pracovišti,
• problematika posouzení vlivu na ochranu osobních údajů.

Zpracování dat v souvislosti se zaměstnáním:
• GDPR aneb odpovědnost-riziko-seberegulace,
• posouzení proporcionality,
• problematika během výběrového řízení,
• zpracování při prověřování v průběhu pracovního poměru,
• zpracování při dohledu nad užíváním informačních a komunikačních technologií na pracovištích zaměstnavatele,
• zpracování při monitorování využití informačních a komunikačních technologií mimo pracoviště zaměstnavatele – práce na dálku,
• zpracování týkající se pracovní doby a docházky, kamerové sledování, GPS ve vozidlech,
• zpracování zahrnující zpřístupnění zaměstnaneckých dat třetím osobám,
• zpracování zahrnující mezinárodní předání osobních a jiných údajů o zaměstnancích.

Obsah osobního spisu co do obsahu a délky uchovávání pro potřeby zaměstnavatele:
– před vznikem pracovněprávního vztahu
– po vzniku pracovněprávního vztahu
– aktualizace a doplňování osobního spisu v průběhu trvání pracovněprávního vztahu
– den skončení pracovněprávního vztahu a osobní spis zaměstnance
– pravidla pro možné a povinné uchovávaní personálních údajů o bývalém zaměstnanci, lhůty a doby pro uchování osobních dat bývalých zaměstnanců

Základní složky osobní evidence:
Vymezení obsahu osobního spisu • jednotlivé fáze kdy, lze danou informaci od zaměstnance legálně získat.

Jaké informace a kdy může – musí zaměstnavatel od zaměstnance získat:
Zákonem zakázané druhy informací, které nesmí zaměstnavatel získávat • zákonem povolené výjimky • osobní údaje v dokumentech osobní evidence.

Mzdové listy:
Identifikace zaměstnance • problematika utajení výše mzdy zaměstnance -z pohledu EU – Gender pay gap

Vzorový obsah osobního spisu:
Jednotlivé dokumenty a jejich dovolený obsah.

Určeno

Seminář je určen personalistům, mzdovým účetním a všem, kteří shromažďují, zpracovávají a pracují s osobní daty zaměstnanců z pohledu hledání a výběru nových zaměstnanců vzniku, průběhu a skončení pracovního poměru, dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, zpracování mezd, platů, řádné evidence pracovní doby, exekuce a dalších činností souvisejících s personální a mzdovou agendou zaměstnavatele.

Přínos/cíl

Na semináři se podrobně a prakticky seznámíte s danou problematikou. Propojíme teoretickou roviny a reálnou praxí ve firmách z pohledu GDPR , zákoníku práce a dalších pracovně právních předpisů souvisejících. Podrobně bude vymezen rámec možností a povinností s tím souvisejících pro řádnou a možnou archivaci osobní dat a dokumentů stávajících a bývalých zaměstnanců.

Poznámka

Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmín-kách).

Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravi-dla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.

Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůže-me.

Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.

On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.

+

2 890 Kč bez DPH

3 497 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

24. 11. 2025
Online
24. 11. 2025
Praha

Cenové varianty

25A4960

2 890 Kč

cena bez DPH

3 497 Kč

cena s DPH

25A496A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 491 Kč

cena bez DPH

6 644 Kč

cena s DPH

25A496B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

7 803 Kč

cena bez DPH

9 442 Kč

cena s DPH

25A496C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

9 826 Kč

cena bez DPH

11 889 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická - zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO