Jak číst údaje v celním prohlášení pro správně uplatňování DPH

Novinka Online + záznam

Lektoři

Marek Reinoha

Marek Reinoha

Detail lektora

Termín

22. 1. 2026; 9:00 – 14:00

Místo konání

ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače

Počet výukohodin

5

Program

Obecně k celním předpisům
1. Uvedení do problematiky celních předpisů: účel, základní celní předpisy, základní pojmy.

Vývoz
2. Definice rozdílu mezi rozhodnutím o propuštění zboží do vývozního celního úřadu a daňového dokladu při vývozu.
3. Definice osob uváděných do celního prohlášení (deklarant, vývozce).
4. Definice statistické hodnoty a jejího rozdílu od základu DPH při vývozu.
5. Kódy celních režimů a kódy povahy transakce při vývozu a jejich vliv na to, zda vývoz je či není předmětem DPH.
6. Praktické příklady

Dovoz
7. Rozhodnutí o propuštění zboží do dovozních celních režimů a daňový doklad při dovozu.
8. Definice osob uváděných do celního prohlášení (deklarant, příjemce).
9. Kódy celních režimů a kódy povahy transakce při dovozu a vznik povinnosti přiznat DPH z dovezeného zboží.
10. Definice jednotlivých hodnot uváděných do celního prohlášení při dovozu zboží (cena za položku, statistická hodnota, celní hodnota) a jejich vliv na stanovené základu DPH při dovozu zboží do jednotlivých celních režimů při kterých vzniká povinnost přiznat DPH z dovezeného zboží.
11. Kódy osvobození dovozu od cla a jejich vliv na osvobození dovozu od DPH.
12. Praktické příklady.

Pro účastníky semináře je připravena prezentace, která obsahuje stručné shrnutí témat, která jsou předmětem semináře.

Určeno

Účetním oddělením firem, které provádějí obchod se zbožím se třetími zeměmi. Tedy pracovníkům:
– kteří evidují vývozy, které jsou předmětem daně v přiznání k DPH, jako dodání osvobozená od DPH, určují DUZP a základ DPH při vývozu a podobně.
– kteří evidují dovozy, které jsou předmětem daně v přiznání k DPH, stanovují základ DPH při dovozu, zkoumají plnění podmínek osvobození dovozu od DPH a podobně

Přínos/cíl

Pracovní seminář zaměřený na vysvětlení některých údajů v celním prohlášení a jejich souvislosti s uplatňováním DPH při dovozu a vývozu.

Poznámka

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.

Do 5 pracovních dnů (včetně) po skončení on-line výuky obdržíte e-mailem odkaz se záznamem s platností na 7 kalendářních dnů a osvědčení o absolvování v elektronické podobě.

Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme.

Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.

On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.

+

3 069 Kč bez DPH

3 713 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

22. 1. 2026
Online
22. 1. 2026
Praha

Cenové varianty

26A1720

3 069 Kč

cena bez DPH

3 713 Kč

cena s DPH

26A172A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 831 Kč

cena bez DPH

7 056 Kč

cena s DPH

26A172B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

8 286 Kč

cena bez DPH

10 026 Kč

cena s DPH

26A172C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

10 435 Kč

cena bez DPH

12 626 Kč

cena s DPH

Doporučujeme

1. 12. 2025

Praha

6 hod

2 890 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

1. 12. 2025

Online

6 hod

2 890 Kč

cena bez DPH

Online + záznam

2. 12. 2025

Praha

6 hod

2 890 Kč

cena bez DPH

Prezenčně AKREDITOVÁNO

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Iveta Vosecká - zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).