Cestovní náhrady v širších právních souvislostech – aktuálně a změny pro rok 2025
GARANCE KONÁNÍ
Lektoři
Mgr. Magdaléna Vyškovská
Termín
23. 1. 2025; 9:00–14:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
5
Program
• nárok na úhradu cestovních náhrad jako základní princip vztahu zaměstnavatele a zaměstnance,
• nárok/možnost sjednání cestovních náhrad a za jakých podmínek (zaměstnanci, kteří uzavřeli pracovní smlouvu či dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, členové statutárních orgánů, zaměstnanci pronajatí v režimu mezinárodního pronájmu pracovní síly), • rozdílné nároky pro zaměstnance státní a zaměstnance v soukromém sektoru (co je minimální povinností pro zaměstnavatele v soukromém sektoru a co všechno může zaměstnancům poskytovat bez negativních daňových dopadů),
• sankce pro zaměstnavatele za neposkytnutí cestovních náhrad, promlčení nároku zaměstnance na cestovní náhrady,
• místo výkonu práce a pravidelné pracoviště a jejich význam pro poskytování cestovních náhrad,
• tuzemské cestovní náhrady (pracovní cesta, cesta mimo pravidelné pracoviště, mimořádná cesta v souvislosti s výkonem práce mimo rozvrh směn),
• specifické režimy (cestovní náhrady při přeložení, dočasném přidělení a přijetí, judikatura),
• zahraniční pracovní cesta jako jedna z forem vyslání a cestovní náhrady,
• daňový režim při vysílání pracovníků na zahraniční pracovní cesty,
• další povinnosti související se zahraniční pracovní cestou (sociální zabezpečení, formulář A1, notifikační povinnosti, minimální odměna a zaručená mzda atd.),
• pravidla při vysílání do EU (směrnice EP a Rady č. 96/71 o vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb po novelizaci směrnicí EP a Rady č. 2018/957, Směrnice EP a Rady (EU) 2020, kterou se stanoví zvláštní pravidla o vysílání řidičů v odvětví silniční dopravy),
• místo výkonu práce v zahraničí a související povinnosti zaměstnavatele,
• paušalizace cestovních náhrad,
• vyúčtování cestovních náhrad a dohoda se zaměstnancem o odlišných podmínkách,
• příklady daňových a pojistných dopadů na zahraniční pracovní cestu (zdaňování cestovních náhrad v zahraničí v návaznosti na pravidla zdanění podle smluv o zamezení dvojího zdanění a koordinační nařízení pro oblast sociálního zabezpečení a bilaterální smlouvy).
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Kurz je určen personalistům, mzdovým účetním, podnikovým právníkům v podnikatelské i neziskové sféře.
Přínos/cíl
Na kurzu získáte ucelený přehled o aktuální podobě principů pro poskytování náhrad cestovních výdajů a jejich daňových dopadů, jakož i dalších souvisejících povinností zaměstnavatele při vysílání zaměstnanců na zahraniční pracovní cesty nejen do členských států EU.
Současně se seznámíte se změnami pro rok 2023 a 2024, pokud budou v době konání kurzu známé.
Poznámka
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 777 741 787), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
3 790 Kč
cena bez DPH
3 790 Kč
cena bez DPH
5 690 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme