Cestovní náhrady v širších právních souvislostech – aktuálně a změny pro rok 2025

Online

GARANCE KONÁNÍ

Lektoři

Mgr. Magdaléna Vyškovská

Mgr. Magdaléna Vyškovská

Detail lektora

Termín

23. 1. 2025; 9:00–14:00

Místo konání

ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače

Počet výukohodin

5

Program

• nárok na úhradu cestovních náhrad jako základní princip vztahu zaměstnavatele a zaměstnance,
• nárok/možnost sjednání cestovních náhrad a za jakých podmínek (zaměstnanci, kteří uzavřeli pracovní smlouvu či dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, členové statutárních orgánů, zaměstnanci pronajatí v režimu mezinárodního pronájmu pracovní síly), • rozdílné nároky pro zaměstnance státní a zaměstnance v soukromém sektoru (co je minimální povinností pro zaměstnavatele v soukromém sektoru a co všechno může zaměstnancům poskytovat bez negativních daňových dopadů),
• sankce pro zaměstnavatele za neposkytnutí cestovních náhrad, promlčení nároku zaměstnance na cestovní náhrady,
• místo výkonu práce a pravidelné pracoviště a jejich význam pro poskytování cestovních náhrad,
• tuzemské cestovní náhrady (pracovní cesta, cesta mimo pravidelné pracoviště, mimořádná cesta v souvislosti s výkonem práce mimo rozvrh směn),
• specifické režimy (cestovní náhrady při přeložení, dočasném přidělení a přijetí, judikatura),
• zahraniční pracovní cesta jako jedna z forem vyslání a cestovní náhrady,
• daňový režim při vysílání pracovníků na zahraniční pracovní cesty,
• další povinnosti související se zahraniční pracovní cestou (sociální zabezpečení, formulář A1, notifikační povinnosti, minimální odměna a zaručená mzda atd.),
• pravidla při vysílání do EU (směrnice EP a Rady č. 96/71 o vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb po novelizaci směrnicí EP a Rady č. 2018/957, Směrnice EP a Rady (EU) 2020, kterou se stanoví zvláštní pravidla o vysílání řidičů v odvětví silniční dopravy),
• místo výkonu práce v zahraničí a související povinnosti zaměstnavatele,
• paušalizace cestovních náhrad,
• vyúčtování cestovních náhrad a dohoda se zaměstnancem o odlišných podmínkách,
• příklady daňových a pojistných dopadů na zahraniční pracovní cestu (zdaňování cestovních náhrad v zahraničí v návaznosti na pravidla zdanění podle smluv o zamezení dvojího zdanění a koordinační nařízení pro oblast sociálního zabezpečení a bilaterální smlouvy).

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Kurz je určen personalistům, mzdovým účetním, podnikovým právníkům v podnikatelské i neziskové sféře.

Přínos/cíl

Na kurzu získáte ucelený přehled o aktuální podobě principů pro poskytování náhrad cestovních výdajů a jejich daňových dopadů, jakož i dalších souvisejících povinností zaměstnavatele při vysílání zaměstnanců na zahraniční pracovní cesty nejen do členských států EU.
Současně se seznámíte se změnami pro rok 2023 a 2024, pokud budou v době konání kurzu známé.

Poznámka

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.

Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 777 741 787), se vším vám pomůžeme.

Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.

On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.

+

2 990 Kč bez DPH

3 618 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

23. 1. 2025
Online

Cenové varianty

25A0020

2 990 Kč

cena bez DPH

3 618 Kč

cena s DPH

25A002A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 681 Kč

cena bez DPH

6 874 Kč

cena s DPH

25A002B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

8 073 Kč

cena bez DPH

9 768 Kč

cena s DPH

25A002C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu (každý další účastník má slevu 15% ze základní ceny)

10 166 Kč

cena bez DPH

12 301 Kč

cena s DPH

Doporučujeme

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO