Hýčkáme si zákazníka nebo zaměstnance?

Nedosahuje váš tým takových výsledků, jaké jste si představovali? A existuje nějaký prostor na zlepšení? Odpověď nehledejte pouze u svých zaměstnanců, ale i u sebe! Je zcela jasné, že každý z vašich kolegů pracuje určitým tempem. Výkon je ale možné ovlivnit tím, v jakém prostředí se pracuje.

Prostředí nepředstavují pouze prostory, benefity a různé bonusy, kterými se snažíte udělat práci příjemnější. Záleží i na vaší komunikaci vůči zaměstnancům, záleží na pracovních nárocích a třeba i na způsobu řešení problémů mezi kolegy. Všechny tyto aspekty ovlivňují vaši firemní kulturu, efektivitu práce a projeví se i ve vašem průzkumu zaměstnanecké zkušenosti (Employee Experience). Všechny tři uvedené pojmy jsou velmi úzce propojené a významně se navzájem ovlivňují.

Pokud je vaším cílem všemi dostupnými prostředky zlepšit výkon vašeho týmu, měli byste mezi své priority zařadit i zlepšení spokojenosti zaměstnanců. Tak, jak jste třeba zvyklí na dotazníky spokojenosti klientů, měli byste na velmi podobném principu zjišťovat, jaké je hodnocení vaší firmy zevnitř.

Proč se tématem zabývat?

1. Lepší zaměstnanecká zkušenost = lepší výsledky jednotlivců i týmu.

2. Pohled na klady a zápory je u každého zaměstnance subjektivní. Zjišťujte informace sofistikovaně a nenechte se ovlivnit pouhým předpokladem. Získejte zpětnou vazbu od každého a zjistěte, jaké jsou aktuální problémy.

3. Důvodů k celkové nespokojenosti je mnoho, a některé z nich ovlivnit nemůžete. Pokud například někomu pracovní místo vyloženě nesedí, tak se můžete jakkoliv snažit, ale zaměstnanecká zkušenost bude stále na velmi nízké úrovni.

Stěžováni na cokoliv je u nás prakticky národním sportem a práce je jedna z jeho hlavních disciplín. Možná i proto spousta nadřízených hledí na připomínky k práci s určitým despektem. Stejně tak je na zaměstnanci, aby byl schopný o problémech mluvit objektivně a věcně. Abyste z vašeho společného dialogu získali potřebné informace, bude jen na vás, jakým způsobem ho povedete.

Rozhodli jste se zjistit o tématu více, nebo dokonce něco změnit? Pokud ano, přijďte si poslechnout základy tohoto tématu na online webinář, který se bude konat zdarma již 8. 10. 2021. Řeknu Vám, jak zkušenost měřit efektivně a jak z ní vytěžit maximum pro váš byznys.

Adam Čížek a David Herel| 15. 9. 2021

Spolupracujeme

Konkurzní noviny Nicom International Education Society Incomaker Kooperativa Apogeo