Základy práva pro jednatele malých a středních firem
Lektoři
Mgr. Vít Hruška, LL.M.
Termín
28. 1. 2025; 9:00–16:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
6
Program
1. Role jednatele z právního pohledu
• Kdo je jednatel a jaká je jeho pozice ve společnosti?
• Práva a povinnosti jednatele.
2. Odpovědnost jednatele
• Civilní a trestní odpovědnost.
• Odpovědnost za škodu způsobenou společnosti nebo třetím osobám.
• Jak minimalizovat osobní rizika (pojistky odpovědnosti jednatele, interní směrnice).
3. Jednatel a vztahy se společníky
• Komunikace mezi jednatelem a valnou hromadou/společníky.
• Schvalování zásadních rozhodnutí.
• Jak řešit konflikty mezi jednatelem a společníky.
4. Firemní smlouvy a vyjednávání
• Role jednatele při uzavírání smluv.
• Klíčové smluvní podmínky, na které si dávat pozor (předměty plnění, sankce, lhůty).
• Zvláštní typy smluv: obchodní smlouvy, smlouvy o půjčce, nájemní smlouvy.
5. Jednatel a zaměstnanci
• Odpovědnost jednatele za pracovněprávní vztahy.
• Jak nastavit interní směrnice a firemní kulturu.
• Řešení sporů se zaměstnanci a jejich prevence.
6. Finanční řízení a odpovědnost
• Role jednatele při schvalování účetní závěrky a rozdělování zisku.
• Jak čelit rizikům spojeným s insolvencí firmy.
• Pravidla pro zajištění transparentního finančního řízení.
7. Compliance a firemní politika
• Povinnosti jednatele v oblasti compliance (dodržování zákonných a etických pravidel).
• Jak nastavovat pravidla proti korupci a střetu zájmů.
• Ochrana osobních údajů z pohledu vedení firmy.
8. Jednatel a digitální právo
• Specifika IT smluv a digitálních projektů z pohledu jednatele.
• Odpovědnost za ochranu dat a kybernetickou bezpečnost firmy.
• Jak chránit firemní know-how a inovace.
9. Řešení krizových situací
• Jak jednat v případě kontroly od úřadů (finanční úřad, inspekce práce, ČOI apod.).
• Postup při právních sporech a soudních řízeních.
• Vystupování jednatele před soudy.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Pro všechny, kteří jsou jednateli společnosti s ručením omezeným, mají alespoň jednoho zaměstnance a plánují další rozvoj společnosti.
Přínos/cíl
Účastníci se dozvědí, jaké mají jako jednatelé povinnosti a odpovědnost, naučí se řešit základní parametry vztahů se společníky i zaměstnanci a zajistit dodržování klíčových právních předpisů. Účastníci si odnesou poznatky o tom, jaké smlouvy a jak uzavírat. V rámci kurzu bude prostor i na networking a propojení účastníků – podnikatelů navzájem pro možnou budoucí spolupráci (pozn. toto dávám ke zvážení, ale nikde jsem to zatím neviděl a s netwokingy mám řadu zkušeností, možná by to nemusel být špatný nápad).
Poznámka
Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 590 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme