Účetnictví podnikatelů – pro začínající aneb začínám/vracím se k účtování
Lektoři

Ing. Dana Vankeová
Termín
26. – 28. 8. 2025; 9:00–16:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
18
Program
1. den
• legislativní rámec účetnictví (zákon o účetnictví, prováděcí vyhlášky a české účetní standardy),
• obecně užívané účetní zásady,
• bilanční princip, rozvaha, druhy aktiv a pasiv včetně příkladů,
• náklady a výnosy – druhy a členění, výkaz zisku a ztráty (výsledovka),
• účtový rozvrh, druhy účtů, účetní zápisy a knihy, typické změny rozvahových účtů,
• účty a zásady účtování na účtech,
• náležitosti účetních dokladů, oběh dokladů, archivace,
• inventarizace majetku a závazků,
• problematika DPH a fakturace, náležitosti daňových dokladů,
• problematika daně z příjmů v návaznosti na účetnictví – především pojmy daňový, nedaňový,
• interní směrnice
• procvičování příkladů.
2. den
• charakteristika jednotlivých účtových tříd,
• účtování ve tř. 0 Dlouhodobý majetek s návazností na tř. 5 a 6 Náklady a výnosy včetně jednoduchých příkladů, oceňování dlouhodobého majetku, odpisy,
• účtování ve tř. 1 Zásoby (dopad do nákladů a výnosů), oceňování zásob, způsob A nebo B, příklady,
• účtování ve tř. 2 Krátkodobý finanční majetek (dopad do nákladů a výnosů), oceňování, příklady.
3. den
• účtování ve tř. 3 Zúčtovací vztahy (dopad do nákladů a výnosů), zákon o rezervách v souvislosti s pohledávkami – opravné položky, mzdy, příklady,
• účtování ve tř. 4 Kapitálové účty a dlouhodobé závazky, účtování o výsledku hospodaření, dani a odložené dani,
• procvičování příkladů,
• účetní výkazy včetně přílohy – druhy, zásady vyplňování.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Seminář je určen pro všechny, kteří se chtějí věnovat účetnictví a účtování, i když se s tímto oborem nikdy nesetkali, a také těm, kteří si chtějí „oprášit“ znalosti kdysi (např. ve škole) nabyté, a málo používané nebo jsou rodiči vracejícími se po mateřské dovolené, apod.
Seminář je zaměřen na uplatnění teorie na praktických příkladech, které budou účastníci řešit.
Přínos/cíl
Na semináři získáte přehled v oblasti účetnictví, poznáte podrobně systém účetnictví v ČR, seznámíte se se základy daňového systému a se vzájemnými souvislostmi mezi účetnictvím a jednotlivými daněmi, především daní z přidané hodnoty a daní z příjmů.
Hlavním cílem semináře naučit vás je porozumět účetnictví a jeho výstupům, tzn. účetním dokladům a účetní závěrce.
Seminář se skládá z řešení celé řady praktických příkladů, proto je vhodné si přinést kalkulačku s funkcemi.
Poznámka
Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 890 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
6 870 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická - zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme


