Účetní a daňová specifika příspěvkových organizací a ÚSC, včetně přípravy na účetní závěrku

Prezenčně

Lektoři

Ing. Lenka Kruntorádová, MBA

Ing. Lenka Kruntorádová, MBA

Detail lektora

Termín

12. 11. 2024; 9:00–14:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

5

Program

• legislativní rámec, vyhláška 410/2009 Sb. a její změny 2021/2022 – ČUS, ZÚ,
• ČUS pro příspěvkové organizace – zejména 703, 704, 708, 709 a 710, pomocný analytický přehled (poslední změny),
• technická vyhláška č 383/2009 Sb. – poslední změny,
• musíme vest podvojné nebo jednoduché účetnictví?,
• účetnictví v plném či zjednodušeném rozsahu?,
• specifika účtování příspěvkové organizace,
• dotace, příspěvky, dary, granty,
• fondy, transfery,
• majetek a jeho složité případy účtování – bezúplatné předání, ocenění, investiční transfer,
• odpisy majetku, odpisový plán, kategorizace, definice zbytkové ceny, tvorba inv. fondu,
• věcná břemena, technické zhodnocení majetku,
• rozpočet a jeho plnění,
• účtování hlavní a doplňkové činnosti, směrnice pro členění společných nákladů,
• zdaňování příspěvkové organizace – široký a úzký základ daně, veřejně prospěšný poplatník, novela ZDP,
• příjmy z pronájmu a reklam,
• zdaňování a účtování bezúplatných příjmů (darů),
• optimalizace hospodářského výsledku a cash flow koncem roku,
• inventarizace majetku a zúčtovaní inventarizačních rozdílů,
• postup při sestavení účetní závěrky, zpracování výkazu, schvalování závěrky,
• finanční kontrola, vnitřní kontrolní systém,
• veřejný výdaj, veřejnoprávní kontrola,
• sankce za porušení rozpočtové kázně a jejich řešení – pokyn GFŘ o prominutí sankcí,
• nejčastější chyby v účetnictví a daních příspěvkových organizací,
• DPH a příspěvkové organizace – e-commerce,
• komunikace se správcem daně aktuálně.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Seminář je určen zejména účetním a ekonomickým pracovníkům, kteří vedou podvojné účetnictví v příspěvkové organizaci a pro sestavení účetní závěrky potřebují metodickou podporu.

Přínos/cíl

Po absolvování semináře pro vás nebude účetní závěrka „strašákem“ ale logickým závěrem celoroční práce. Budete vědět, jak si závěrkové práce uspořádat, aby na sebe navazovaly a šetřily váš čas, dozvíte se, jak připravit podklad závěrky pro daňového poradce a pro její zveřejnění a získáte jistotu správného postupu.

Víte, jak se postavit k majetku a závazkům v příspěvkové organizaci?
Víte, jak naložit s inventarizačními rozdíly?
Víte, zda můžete či musíte pracovat s hlavní a vedlejší hospodářskou činností?
Víte, jak ovlivní vaše účetnictví transfery?

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 690 Kč bez DPH

3 255 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

12. 11. 2024
Praha
12. 11. 2024
Online

Cenové varianty

2405060

2 690 Kč

cena bez DPH

3 255 Kč

cena s DPH

240506A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 111 Kč

cena bez DPH

6 184 Kč

cena s DPH

240506B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

7 263 Kč

cena bez DPH

8 788 Kč

cena s DPH

240506C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu (každý další účastník má slevu 15% ze základní ceny)

9 146 Kč

cena bez DPH

11 067 Kč

cena s DPH

Doporučujeme

6. 8. 2024

Praha

14 hod

5 580 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

6. 8. 2024

Praha

101.5 hod

32 490 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

6. 8. 2024

Online

101.5 hod

32 490 Kč

cena bez DPH

Online

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO