Účetnictví organizačních složek a daňové souvislosti včetně přípravy na účetní závěrku
Lektoři

Ing. Lenka Kruntorádová, MBA
Termín
15. 2. 2024; 9:00–14:00
Počet výukohodin
5
Program
• legislativní rámec, změny v důsledku novely zákona o účetnictví 2024, prováděcí vyhláška k zákonu,
• podnikání zahraničních osob v ČR, vznik stálé provozovny,
• výhody a nevýhody tohoto typu podnikání, převodový můstek účetnictví – konto 395,
• vznik a zánik organizační složky, vedoucí organizační složky,
• daňové neuznatelné výdaje organizační složky, cestovní náhrady,
• účetní a daňové odpisy HIM, převody majetku,
• kursové přepočty organizační složky, zúčtovací vztahy,
• změny v tvorbě opravných položek, dodanění závazku, pohledávky a závazky vůči matce, • rezervy a jejich daňový odpočet, zákon o rezervách a jeho využití u o.s.,
• ocenění CP a podílů, přecenění,
• dohadné položky – nástroj pro daňovou optimalizaci,
• časové rozlišení nákladu a výnosu,
• inventarizace majetků a závazků organizačních složek,
• DPH a organizační složka,
• cena obvyklá a její dopad do základu daně, transferové ceny a jejich řešení,
• uplatnění odčitatelných položek od základu daně,
• slevy na dani, výpočet slevy za ZPS,
• výpočet daňové povinnosti a záloh na daň, zápočet daně uhrazené v zahraničí,
• uplatňování ztrát z minulých let, uplatňování daru,
• odpočet na vědu a výzkum, praktický výcvik,
• zpracovaní DPPO organizační složky,
• zahrnutí zahraničních příjmů do DPPO,
• audit účetní závěrky, zpráva o propojených osobách dle ZOK,
• způsoby schvalování a zveřejňování účetní závěrky o.s., rozdělení hospodářského výsledku,
• organizační složka na Slovensku,
• základní zásady daňového řízení – kontrola správce daně, novela Daňového řádu.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Seminář je určen účetním a „daňařům“ organizačních složek podniku, dále pak daňovým poradcům, ekonomům, a všem, které se ve své praxi potřebují orientovat v účtování a zdaňování
daných subjektů.
Přínos/cíl
Cílem semináře je seznámit s účetní závěrkou včetně změn DPPO. Účastí získáte komplexní informace o účetní závěrce organizačních složek, optimalizaci DPPO, schvalování a zveřejňování účetních závěrek, auditu, i o komunikace s FÚ. Dozvíte se vše podstatné o stanovení daňového základu organizační složky, vedení účetnictví i dani z přidané hodnoty. Připravíte se na správnou inventarizaci majetku organizační složky a její praktické provedení.
Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 490 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
6 290 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme



