Skončení a změny pracovního poměru aneb nejčastější chyby z pohledu praxe a judikatury – po novelizaci zákoníku práce 2025
Lektoři

Mgr. Vladimír Černý
Termín
21. 10. 2025; 9:00–15:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
6
Program
Úvod do problematiky
Právní předpisy upravující problematiku skončení pracovního poměru
Základní vymezení pojmů souvisejících se skončením pracovního poměru
– nezbytnost písemné formy, základní obsahové náležitosti výpovědi ze strany zaměstnavatele /zaměstnance, délka výpovědní doby
– možnosti odvolání výpovědi
– neplatné skončení pracovního poměru zaměstnavatelem – možná právní obrana zaměstnance, právní a ekonomické dopady neplatného skončení ze strany zaměstnavatele,
– skončení pracovního poměru a práva odborové organizace
– zákaz výpovědi vůči zaměstnanci – vymezení
– výpověď nebo okamžité zrušení pracovního poměru?
– skončení pracovního poměru a judikatura soudů
– odstupné a skončení pracovního poměru
– podmínky – pravidla pro vyplácení jednorázové náhrady při skončení pracovního poměru
Jednotlivé formy skončení pracovního poměru
Dohoda skončení pracovního poměru
Jednostranné formy skončení pracovního poměru
a) zrušení pracovního poměru ve zkušební době pracovního poměru ve zkušební době
b) skončení pracovního poměru na dobu určitou
c) skončení pracovního poměru cizince
d) výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance
e) výpověď pracovního poměru zaměstnavatelem
– rušení zaměstnavatele nebo jeho části
– přemístění zaměstnavatele nebo jeho části
– organizační důvody, změna technického vybavení, snížení stavu zaměstnanců, jiné organizační změny
– ztráta zdravotní způsobilosti zaměstnance pro výkon sjednané práce – pracovní úraz, nemoc z povolání nebo ohrožení nemocí z povolání, pracovní úraz,expoziční doba, dlouhodobá ztráta zdravotní způsobilosti k výkonu sjednané práce – role lékařské posudku LPP
f) výpověď z důvodů na straně zaměstnance
– ztráta předpokladů pro výkon sjednané práce stanovené právním předpisem
– nesplňování požadavků pro výkon sjednané práce
– neuspokojivé pracovní výsledky
– neplnění povinností zaměstnance vyplývající z právních předpisů vztahujících se k jím vykonávané práci
– písemné upozornění/výtka zaměstnanci – základní předpoklad pro skončení pracovního poměru
– definiční/judikatorní vymezení pojmů
méně závažná porušení
závažná porušení
zvláště hrubá porušení
soustavní méně závažné porušování
– porušení povinností dočasně práce neschopného zaměstnance
g) okamžité zrušení pracovního poměru zaměstnancem/ zaměstnavatelem
h) skončení pracovní poměru ze strany zaměstnance při přechodu práv a povinností.
Dohody o pracích konaným mimo pracovní poměr a jejich ukončování.
Určeno
Seminář je určen všem zájemcům o problematiku pracovního práva, tj. zejména personalistům, podnikovým právníkům, advokátům, mzdovým účetním, řídícím pracovníkům.
Přínos/cíl
Osou semináře je úzké propojení konkrétních ustanovení zákoníku práce s praktickými příklady z praxe s přihlédnutím k novelizaci zákoníku práce 2025 Důraz je kladen na aktivní zapojení všech účastníků semináře včetně jejich práce s právní normou – zákoníkem práce. Výklad bude doplňován konkrétními soudními rozhodnutími.
Poznámka
Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmín-kách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravi-dla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůže-me.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 490 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická - zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme


