Průřez pracovněprávní a mzdovou oblastí – pro rok 2026
Lektoři
Ing. Růžena Klímová
Ing. Monika Sušánková
Mgr. Vladimír Černý
Termín
16. – 18. 12. 2025
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
16
Program
1. seminář: 16. 12. 2025; 9:00–16:00
Zákoník práce – změny pracovněprávních vztahů pro rok 2026 • Mgr. Vladimír Černý
Aktuální stav pracovněprávní legislativy ke konci roku 2025/2026 • zhodnocení dopadů evropských směrnic do českého pracovního práva – rovnováha mezi pracovní a soukromým životem, transparentnost a předvídatelnost pracovněprávních vztahů • výhled možných další změn z pohledu EU a české republiky v dalších letech • vznik pracovního poměru z pohledu praxe, zkušební doba, doba určitá, LPP • dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr: velká legislativní změna – praktický rozbor jednotlivých změn od roku 2025/2026 • pracovní doba a její rozvrhování – plánování směn, pružná pracovní doba, konto pracovní doby, přestávky v práci, denní a týdenní zákonný odpočinek, práce přesčas, evidence pracovní doby • dovolená a její základní ustanovení, čerpání z pohledu všech forem pracovněprávních smluvní vztahů • překážky v práci na straně zaměstnance i zaměstnavatele • doručování písemností – nová legislativní úprava: kdy a co je možné doručovat elektronickou formou • nová úprava práce z domova – práce na dálku • skončení pracovního poměru: základní vymezení z pohledu zaměstnavatele i zaměstnance • Gender Pay Gap – rovné odměňování v pracovněprávních vztazích: základní seznámení.
2. seminář: 17. 12. 2025; 9:00–13:00
Roční zúčtování záloh na daň z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti a daňového zvýhodnění za rok 2025, změny pro rok 2026 • Ing. Monika Sušánková
Uplatňování ročních slev v rámci ročního zúčtování daně ze závislé činnosti u poplatníka daně:
• roční sleva na manželku, manžela poplatníka,
• nezdanitelné částky ze základu daně u poplatníka,
• podmínky a způsoby prokazování ročních slev a nezdanitelných částek ze základu daně.
Vyúčtování daně z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti – zaměstnavatel:
• porovnání měsíčních záloh za zaměstnance s měsíčními rekapitulacemi odvodu záloh na daň,
• provedení inventarizace měsíčních plateb záloh daně ze závislé činnosti,
• zjištění měsíčního počtu zaměstnanců k poslednímu dni kalendářního měsíce,
• sestavení vlastního formuláře „ Vyúčtování daně…“,
• přílohy k ročnímu vyúčtování.
Vyúčtování daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně z příjmu fyzických osob:
• porovnání měsíčních plateb srážkové daně s měsíčními rekapitulacemi odvodu srážkové daně,
• provedení inventarizace plateb srážkové daně,
• sestavení vlastního formuláře „Vyúčtování daně vybírané srážkou…“,
• příloha k vyúčtování daně vybírané srážkou.
Povinnosti zaměstnavatele vůči finančnímu úřadu:
• závazné termíny,
• způsoby podání vyúčtování.
Praktické příklady na vyplňování tiskopisů o ročním zúčtování daně.
3. seminář: 18. 12. 2025; 9:00–16:00
Mzdové předpisy pro rok 2026 • Ing. Růžena Klímová
Osobní a mzdová agenda v roce 2026 – povinnosti zaměstnavatele:
Vedení osobní evidence, potřebné údaje při přijímaní uchazečů o zaměstnání • osobní spis • ochrana osobních údajů vnitřní firemní předpisy • předsmluvní povinnosti zaměstnavatele (vstupní lékařská prohlídka – u PP), informační povinnost – § 37 a 77a zákoníku práce.
Odměňování zaměstnanců – mzda, plat, odměna 2026:
Nové výše minimální mzdy 2026 a dopady minimální mzdy do dalších právních předpisů – příplatek za ztížené pracovní prostředí • dopočet do MVZ – zdravotní pojištění • příjem ve vazbě na nekolidující zaměstnání.
Průměrný výdělek:
Rozhodné období • započitatelný výdělek • formy průměrného výdělku • pravděpodobný výdělek • průměrný výdělek u dohod o provedení práce a pracovní činnosti • výpočet průměrného výdělku •
Srážky ze mzdy od 1. 1. 2026:
Srážky ze mzdy, platu nebo odměny podle daných právních předpisů • příjmy, které se zahrnují pro účely srážek • pořadí provádění srážek • dohody mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem • přednostní a nepřednostní pohledávky • výpočet srážek – od 1. 1. 2026 • součinnost zaměstnavatele vůči exekutorům • celá řada názorných výpočtů a doporučených vzorů.
Nové výše redukčních hranic pro výpočet dávek nemocenského pojištění a náhrady mzdy za prvních 14 dnů • názorné ukázky výpočtů náhrady mzdy • povinnosti zaměstnavatele v případě kontroly dodržování léčebného režimu.
Pojistné na sociální a zdravotní pojištění:
Průměrná mzda pro účely důchodového pojištění v roce 2026 a z ní odvozené parametry • výše povinných záloh pro OSVČ hlavní a vedlejší v rámci důchodového pojištění a zdravotního pojištění • dobrovolná účast na důchodovém pojištění • rozhodný příjem pro vznik účasti na nemocenském pojištění • zaměstnání malého rozsahu, ostatní zaměstnání • názorné ukázky výpočtů • redukční hranice pro nemocenské pojištění v roce 2026 • redukční hranice pro náhradu mzdy při DPN.
Další důležité novinky ke dni konání:
Vyhláška o tuzemském a zahraničním stravném,
Příspěvek na stravování ve všech souvislostech
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Personalistům, mzdovým účetním, podnikovým právníkům, odborovým funkcionářům a všem ostatním, kteří v rámci svých pracovních povinností řeší personální a mzdové záležitosti.
Přínos/cíl
Po absolvování tohoto cyklu budete mít ucelený přehled o aktuálních předpisech a o změnách očekávaných pro rok 2026, pokud budou v době konání semináře známé.
Budete připraveni je aplikovat do praxe.
Obsah přednášek zohlední legislativní vývoj k datu konání.
Poznámka
Volný cyklus tří seminářů, které lze absolvovat i samostatně.
Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.
Termíny
Kurzy v tomto cyklu
2 990 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
cena bez DPH
2 990 Kč
cena bez DPH
Cenové varianty
Doporučujeme
2 490 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
cena bez DPH
2 990 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Iveta Vosecká - zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).