Praktikum pro začínající personalisty a mzdové účetní 2023
Lektoři

Zdeněk Křížek
Termín
22. – 23. 6. 2023; 9:00–16:00
Počet výukohodin
12
Program
1. den
Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) o rovnováze mezi pracovním a soukromým životem rodičů pečujících osob – okruh zásadních změn otcovská dovolená, rodičovská dovolená, pečovatelská dovolená, pružné uspořádání práce, zaměstnanecká práva, nová pravidla tzv. práce na zavolanou – dohody o provedení práce a pracovní činnosti.
Osobní a mzdová agenda aktuálně – povinnosti zaměstnavatele:
Vedení osobní evidence, potřebné údaje při přijímaní uchazečů o zaměstnání – předsmluvní povinnosti. Osobní spis. Ochrana osobních údajů a ochrana majetkových zájmů zaměstnavatele a ochrana soukromí zaměstnance. Vnitřní firemní předpisy. Předsmluvní povinnosti zaměstnavatele.
Vstupní a další školení v otázkách bezpečnosti práce, předcházení pracovních úrazů a nemocí z povolání.
Zákon o pracovnělékařské službě v roce 2023 aktuálně:
Právní předpisy upravující problematiku pracovnělékařských služeb. Co musí doržovat zaměstnavatel a co zaměstnanec ustanovení § 103 Zákoníku práce, povinnosti zaměstnance podrobit se pracovně lékařským prohlídkám.
Změny v prováděcÍ vyhlášce k zákonu o pracovnělékařských službách.
Zařazení zaměstnanců – kategorizace prací (rizikové skupiny prací), vztah a povinnosti zaměstnavatele ke krajské hygienické stanici.
Prováděcí vyhláška k tomuto zákonu – druhy pracovně lékařských prohlídek.
Změny u vstupních pracovně lékařských prohlídkách a jejich zrušení u kategorie první (bude-li schváleno), vstupní, periodické, mimořádné a výstupní lékařské prohlídky.
Doporučené vzory – vnitřní předpis o postupech při zabezpečení pracovnělékařských prohídek. Žádost o posudek – jeho obsah. Samotný posudek o zdravotní způsobilosti (nezpůsobilosti) a jeho obsah. Možnost uplatnění námitek do výroku.
Zákoník práce v druhém pololetí roku 2023:
Uzavírání pracovněprávních vztahů. Náležitosti pracovní smlouvy. Informování o obsahu pracovního poměru. Zkušební doba. Uzavírání PP na dobu určitou, neurčitou. Dohody o pracích mimo pracovní poměr 2023 a jejich obsah. Doporučené vzory.
Změny v pracovním poměru – přeložení zaměstnance, pracovní cesty zaměstnanců, dočasné přidělení, návrat do práce po uplynutí překážek v práci.
Skončení pracovněprávních vztahů – zrušení pracovního poměru ve zkušební době, dohodou, výpovědí ze strany zaměstnance a zaměstnavatele, okamžité zrušení pracovního poměru, postupy, zásadní změny v doručování písemností a možné formy. Obsah a vydávání zápočtového listu – potvrzení o zaměstnání. Pracovní posudek. Archivace spisů po skončení pracovně právního vztahu (mzdové listy, osobní spis, výplatní pásky atd.).
Doporučený vzor – archivační a skartační řád.
Pracovní doba, dovolená, překážky v práci, náhrady škody aktuálně:
Určování pracovní doby – rovnoměrná a nerovnoměrná pracovní doba, vícesměnné provozy pojem čtyř směnný provoz, práce z domova a nastavení zásadních pravidel – teleworking, hommeworking – pojmy, dny pracovního klidu, přestávky v práci, práce přesčas, práce v noci a pracovní pohotovost.
Novinky v pružné pracovní době. Evidence o pracovní době § 96 Zákoníku práce. Na co se zaměřuje inspektorát práce.
Dovolená aktuálně:
Problematika čerpání dovolené a její principy, které musí dodržet zaměstnavatel, ale i zaměstnanec.
Zvláštní specifické postupy při výpočtu dovolené (nerovnoměrná pracovní doba, kratší úvazky, mateřská dovolená a dovolená).
Krácení dovolené při neomluvené absenci. Náhradní doba a její započitatelnost na dovolenou. Praktické poznatky a příklady výpočtů dovolené.
Překážky v práci – na straně zaměstnavatele a zaměstnance:
Důležité osobní překážky v práci na straně zaměstnance – Nařízení vlády 590/2006 Sb. Nároky s náhradou nebo bez náhrady mzdy, platu. Překážky v práci podle zákoníku práce – obecný zájem, dávky nemocenského pojištění, jako překážka v práci. Rodičovský příspěvek. Překážky v práci na straně zaměstnavatele. Placené volno na akce pro děti a mládež – vedoucí táborů…
Náhrady za újmu na zdraví zaměstnance při vzniku pracovních úrazů nebo nemocí z povolání – pojem pracovní úrazy, zásadní postupy při řešení úrazového děje, § 105 Zákoníku práce. Nařízení vlády o povinné evidenci pracovních úrazů. Odškodňování úrazů a nemocí z povolání. Názorné ukázky výpočtů jednoltivých náhrad za újmu na zdraví.
Agenturní zaměstnávání – Změny v zákoně o zaměstnanosti a zákoník práce dohoda mezi uživatelem a agenturou práce. Doporučený vzor smlouvy mezi uživatelem a agenturou práce. Další důležité informace podle zákona o zaměstnanosti.
2. den
Odměňování zaměstnanců – mzda, plat, odměna 2023:
Zařazování zaměstnanců – mzda, plat. Mzdový výměr, platový výměr. Právní předpisy. Minimální zaručená mzda, smluvní mzda. Co není mzdou, platem. Zákonné příplatky ke mzdě, platu – příplatek za práci přesčas, svátek, víkend, v noci, ztížené pracovní prostředí. Další možné příplatky k tarifnímu platu. Odměna za pracovní pohotovost. Praktická ukázka výpočtů mzdy, platu, nebo odměny.
Průměrný výdělek:
Rozhodné období, započitatelný výdělek, formy průměrného výdělku, pravděpodobný výdělek, zvláštní výpočty průměrného výdělku, průměrný výdělek u dohod o provedení práce a pracovní činnosti. Výpočet průměrného výdělku, jako podklad pro úřad práce.
Srážky ze mzdy v průběhu roku 2023:
Srážky ze mzdy, platu nebo odměny podle zákoníku práce, občanského soudního řádu. Další důležité právní předpisy týkající se provádění srážek ze mzdy. Příjmy, které se zahrnují pro účely srážek.
Pořadí provádění srážek • dohody mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem • přednostní a nepřednostní pohledávky.
Výpočet srážek – nezabavitelné částky na povinného a vyživované osoby od 1. 1. 2023.
Insolvence zaměstnance – oddlužení formou splátkového kalendáře.
Paušální náhrada zaměstnavatelům za zpracování exekucí od roku 2023 • provádění srážek • součinnost zaměstnavatele vůči exekutorům • celá řada názorných výpočtů a doporučených vzorů.
Zaměstnávání Ukrajinců – uprchlíků. Situace na trhu práce. Povinnosti zaměstnavatelů a povinnosti této zvláštní skupiny cizinců. Zaměstnávání občanů EU a cizinců od roku 2023 – základní nejdůležitější informace o povinnostech zaměstnavatelů vůči jednotlivým institucím a povinnosti samotných občanů EU a cizinců. Prodloužení zákona Lex-Ukrajina s účinností do 1. 1. 2024.
Pojistné na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění • zákon o nemocenském pojištění – výtah nejdůležitějších inofmrací v rámci roku 2023.
Slevy na pojistném od 1. 2. 2023 u vybraných skupin zaměstnanců, názorné ukázky výpočtů, dokladovost a vedení evidence o zaměstnancích, za které se slevy uplatňují.
Příspěvek v době částečné práce – tzv. Kurzarbeit – základní informace.
Aktivace částečné práce u vybraných odvětví průmyslu v rámci poklesu dodávek plynu….. .
Aktuální podání informací podle průběžného vývoje legislativy.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Tento aplikační seminář je určen pro začínající a mírně pokročilé mzdové účetní, personalisty a ostatní zaměstnance, kteří budou zpracovávat mzdovou agendu.
Přínos/cíl
Na semináři se seznámíte s aktuální podobou zákoníku práce ve vazbě na práci personalistů a mzdových účetních, a to nejen formou výkladu, ale i pomocí celé řady názorných příkladů, závazných tiskopisů a doporučených postupů a vzorů.
Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 890 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme



