Osobní agenda zaměstnanců v pracovněprávních vztazích z pohledu GDPR a praxe
Lektoři
Mgr. Vladimír Černý
Termín
22. 8. 2024; 9:00–16:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
6
Program
Problematika osobních údajů zaměstnanců v roce 2024 a GDPR:
• principy rovnováhy mezi oprávněnými zájmy zaměstnance a zaměstnavatele – základní zásady a regulace,
• nové informační technologie a zpracování dat zaměstnanců,
• základní právní rámec ochrany dat zaměstnanců,
• právní důvody pro oprávněnost zpracování osobních dat zaměstnanců,
• souhlas zaměstnance jako nejdůležitější kritérium,
• kdy není souhlas nezbytný – plnění smlouvy, zákonné povinnosti, oprávněný zájem,
• požadavek na transparentnost dat na pracovišti,
• problematika posouzení vlivu na ochranu osobních údajů.
Zpracování dat v souvislosti se zaměstnáním:
• GDPR aneb odpovědnost-riziko-seberegulace,
• posouzení proporcionality,
• problematika během přijímacího řízení,
• zpracování při prověřování v průběhu pracovního poměru,
• zpracování při dohledu nad užíváním informačních a komunikačních technologií na pracovištích zaměstnavatele,
• zpracování při monitorování využití informačních a komunikačních technologií mimo pracoviště zaměstnavatele – práce z domova,
• zpracování týkající se pracovní doby a docházky, kamerové sledování, GPS ve vozidlech,
• zpracování zahrnující zpřístupnění zaměstnaneckých dat třetím osobám,
• zpracování zahrnující mezinárodní předání personálních a jiných údajů o zaměstnancích.
Obsah osobního spisu co do obsahu a délky uchovávání pro potřeby zaměstnavatele.
Základní složky osobní evidence:
Vymezení obsahu osobního spisu
• jednotlivé fáze kdy, lze danou informaci od zaměstnance legálně získat.
Jaké informace a kdy může – musí zaměstnavatel od zaměstnance získat:
Zákonem zakázané druhy informací, které nesmí zaměstnavatel získávat
• zákonem povolené výjimky
• osobní údaje v dokumentech osobní evidence.
Mzdové listy:
Identifikace zaměstnance
• problematika utajení výše mzdy zaměstnance.
Vzorový obsah osobního spisu:
Jednotlivé dokumenty a jejich dovolený obsah.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Seminář je určen personalistům, mzdovým účetním a všem, kteří shromažďují, zpracovávají osobní data zaměstnanců z pohledu vzniku, průběhu a skončení pracovního poměru, dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, zpracování mezd, platů, evidence pracovní doby, exekuce a dalších činností souvisejících s personální a mzdovou agendou.
Přínos/cíl
Na semináři se seznámíte s novinkami spojenými s účinností GDPR v personální praxi, zjistíte, že GDPR lze zvládnout i ve vztahu ke zpracování osobních dat zaměstnanců.
Poznámka
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Do 5 pracovních dnů (včetně) po skončení on-line výuky obdržíte e-mailem odkaz se záznamem s platností na 7 kalendářních dnů.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 777 741 787), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX a.s.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 690 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
cena bez DPH
4 790 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme