Kontrolní vazby v účetnictví, úprava vnitropodnikových směrnic podle právních přepisů pro rok 2026

Prezenčně

Lektoři

Hana Kovalíková

Hana Kovalíková

Detail lektora

Termín

17. 3. 2026; 9:00–14:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

5

Program

• kontrola nastavení účetnictví, úpravy pro rok 2026
• nastavení kontrolní vazeb, pokud dosud nastaveny nebyly, případně úpravy již nastavených vazeb
• kontrola, případně úpravy vnitropodnikových směrnice, doplnění chybějících,
• předvedení analytického členění ve třídě 5, a to s vazbou na zákon o daních z příjmů, tzn. stanovení účtů daňově i nedaňově účinných,
• výklad vazeb podle jednotlivých účtových tříd, vazba na doklady a podklady,
• postup oprav účetních záznamů,
• nevyúčtované pracovní cesty,
• pracovní náplň metodika účetnictví, jeho spolupráce s účetními pracovníky.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Seminář je určen účetním, dále pracovníkům účetních a poradenských firem, ekonomickým pracovníkům a daňovým a účetním poradcům.Tento seminář doporučujeme i majitelům účetních jednotek.

Přínos/cíl

Nepodceňujte 3 zásadní důvody, proč mít vytvořené vnitřní směrnice:

• Směrnice ze zákona povinné – víte, které to jsou?
• Směrnice, kde účetní předpisy dávají možnost výběru určitého postupu účtování – už je máte vybrané?
• Směrnice, které stanoví práva a povinnosti jak zaměstnavatele, tak i zaměstnance – znají je obě strany?

Proč je důležité a výhodné mít v účetní jednotce metodika/metodičku účetnictví, výklad jeho pracovní náplně, postup spolupráce s dalšími útvary.

Rychlá reakce postupu na změnu příslušných předpisů, nyní pro rok 2024. Úprava účetnictví, nastavení kontrolních vazbeb, a kontrola, případně úprava vnitropodnikových směrnic tak, aby odpovídaly nejen požadavkům vedení účetní jednotky, ale především změnám v účetních a daňových předpisech.

Posluchači budou seznámeni s informacemi o zajištění podkladů a dokladů, které mají být k dispozici v účtárně. Práce s účetními sestavami pomocí konkrétních kontrolních vazeb, nalezení případných chyb a omylů včetně daňových dopadů, opravy chyb. Seznámení s funkcí a prací metodika účetnictví. Po absolvování dokážete zdůvodnit, proč jsou určité doklady pro účetní oddělení nezbytné. Budete mít kvalitní podklady pro případnou kontrolu a audit.

Poznámka

BONUS V PODOBĚ KONZULTACE ZDARMA PŘI ÚČASTI NA PREZENČNÍ VÝUCE
Přednášející, paní Hana Kovalíková, Vám bude cca 1 hodinu po semináři k dispozici, abyste se jí mohli zeptat na to, co konkrétně potřebujte řešit.

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

3 179 Kč bez DPH

3 847 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

17. 3. 2026
Praha
17. 3. 2026
Online

Cenové varianty

2602260

3 179 Kč

cena bez DPH

3 847 Kč

cena s DPH

260226A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

6 040 Kč

cena bez DPH

7 309 Kč

cena s DPH

260226B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

8 583 Kč

cena bez DPH

10 386 Kč

cena s DPH

260226C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

10 809 Kč

cena bez DPH

13 078 Kč

cena s DPH

Doporučujeme

1. 12. 2025

Praha

6 hod

2 890 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

1. 12. 2025

Online

6 hod

2 890 Kč

cena bez DPH

Online + záznam

2. 12. 2025

Praha

6 hod

2 890 Kč

cena bez DPH

Prezenčně AKREDITOVÁNO

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Iveta Vosecká - zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).