Konsolidovaná účetní závěrka dle českých účetních standardů – sestavení a specifika
Lektoři

Jaromír Chaloupka
Termín
6. 11. 2025; 9:00–14:00
Počet výukohodin
5
Program
Jak zjistit, zda má společnost povinnost sestavit konsolidovanou účetní závěrku:
• co je konsolidační celek,
• kategorizace skupiny účetních jednotek,
• termín zveřejnění
• splnění zákonné povinnosti.
Kdy nemusí být konsolidovaná účetní závěrka sestavena, i když jsou splněny podmínky dle zákona o účetnictví.
Co zvážit před sestavením konsolidované účetní závěrky:
• zahraniční účetní jednotky v rámci konsolidačního celku,
• rozdílnost účetních období,
• mám povinnost zahrnout do konsolidace veškeré účetní jednotky v konsolidačním celku?
Možné postupy konsolidace:
• plná metoda konsolidace,
• poměrná metoda konsolidace,
• ekvivalenční metoda.
• vyloučení podílů v dceřiných společnostech,
• konsolidační rozdíl,
• menšinový vlastní kapitál,
• vyloučení vzájemných vztahů mezi společnostmi zahrnutými do konsolidačního celku,
• cash flow a výkaz změn ve vlastním kapitálu,
• příloha ke konsolidované účetní závěrce,
• konsolidovaná výroční zpráva.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Seminář je určen zejména pro hlavní účetní a finanční ředitele/ekonomické náměstky ze společností, které mají nebo budou mít povinnost sestavit konsolidovanou účetní závěrku.
Přínos/cíl
Seminář vás seznámí s principy sestavení konsolidované účetní závěrky dle českých účetních předpisů. Zaměříme se zejména na definici konsolidačního celku a skupiny účetních jednotek a postupy klíčové pro sestavní konsolidace – zejména vyloučení podílů, vzájemných vztahů, výpočet konsolidačního rozdílu apod.
Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 490 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
2 790 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická - zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme


