Konference DAŇOVÝ ŘÁD 2024 – XXIV. ročník procesního daňového práva
Konference se bude jako již tradičně zabývat nejaktuálnějšími spornými otázkami mezi daňovými subjekty a státní správou se zaměřením na správu daní.
Termín
4. – 5. 11. 2024; 9:00 – 16:00
Počet výukohodin
11
Program
1. den • 4. 11. 2024
9.00 – 11.00 • Svědecká výpověď v daňovém řízení – Mgr. Ing. Martin Pecha + Mgr. Michal Polák, MBA
11.30 – 13.00 • Aktuality z judikatury ze správy daní – JUDr. PhDr. Karel Šimka, LL.M., Ph.D.
14.00 – 16.00 • Dopady rozsudku rozšířeného senátu NSS sp. zn. 2 Afs 363/2019 týkající se lhůty pro podání dodatečného daňového přiznání na daň nižší. Především problematika dne konkludentního doměření, lhůta pro vrácení přeplatku, počátek běhu tříměsíční lhůty, po které vzniká tzv. kordárenský úrok a další souvislosti. Subjektivní lhůta pro podání DODAP je daňovým řádem provázána na další instituty, přičemž nový metodický pokyn tyto návaznosti uspokojivě neřeší – Mgr. Jiřina Procházková, LL.M + Mgr. Ladislav Henáč
2. den • 5. 11. 2024
9.00 – 11.00 • Důkazní břemeno při ručení za nezaplacenou DPH dodavatele po novele zákona o DPH a jeho soulad s judikaturou SDEU. – Ing. Mattauschová Blanka + Ing. Tomáš Hajdušek
11.30 – 13.00 • Námitka dle §159 daňového řádu – Mgr. Jiří Gottwald
14.00 – 16.00 • Digitální svět v daních – MVDr. Milan Vodička
Určeno
Pro daňové a účetní poradce, pracovníky státní správy a další odbornou veřejnost.
Přínos/cíl
I v letošním dvacátém čtvrtém ročníku podchytíme aktuální otázky, které jsou předmětem diskuzí u odborné veřejnosti. Pokračujeme v tradici – u vybraných témat nabízíme namísto samostatného přednášejícího více lektorů z „opačných stran barikády“ (soudce, daňový poradce, advokát, pracovník státní správy), tím je zajištěno více úhlů pohledu na danou problematiku.
Snahou letošní konference je opět hledání hranice mezi potřebou státní správy zajistit řádný výběr daní na straně jedné a zachování práv daňových subjektů na straně druhé.
• S aktuální judikaturou Nejvyššího správního soudu nás seznámí jeho předseda.
• Při kontrolách ze strany správce daně často nestačí jen perfektně vedené účetnictví, ale na významu stále více nabývají i svědecké výpovědi. Na toto téma se zaměří společná přednáška advokáta a zástupce finanční správy.
• I další příspěvek nabídne pohled z obou stran – i po rozsudku rozšířeného senátu Nejvyššího správního soudu se v praxi objevují otazníky stran dodatečného daňového přiznání na daň nižší.
• Podobně v praxi není zcela jasný rozsah důkazního břemene za nezaplacenou DPH včetně vztahu této otázky k novele zákona o DPH. I zde se pokusí nad problémy zamyslet daňový poradce i zástupce finanční správy.
• Postavení námitky dle § 159 daňového řádu prošlo v minulých létech legislativním i judikaturním vývojem. Aktuálním stav v této oblasti posoudí soudce krajského soudu.
• Digitalizace a elektronická komunikace se státem je často opakovaným cílem nejrůznějších politických reprezentací. S praktickými zkušenostmi s elektronickou komunikací s finančními orgány nás seznámí zástupce Komory daňových poradců.
• Cílem konference je výměna názorů všech zúčastněných stran, proto kromě daňových poradců a advokátů přednáší i zástupci finančních orgánů, Nejvyššího správního soudu, krajského soudu apod.
Odborný garant konference a moderátor:
Ing. Zdeněk Burda (daňový poradce, člen sekce správy daní KDP ČR)
Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení včetně oběda.
Každý účastník obdrží sborník příspěvků konference.
Ubytování si účastníci zajišťují sami (e-mail: reservation@olympik.cz), www.olympik.cz.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury
(více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Metro B – Invalidovna nebo tramvaje č. 3, 8 a 24 do zastávky Invalidovna, ulicí K Olympiku směrem od centra a za hotelem Olympik doprava ulicí U Sluncové. Placené parkování je možné na hotelovém parkovišti, karty vydává recepce hotelu.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
5 580 Kč
cena bez DPH
5 580 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
2 312 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
2 072 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme