IFRS in English
Lektoři
Robert Mládek
Termín
23. – 24. 4. 2025, 9:00–16:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
12
Program
• introduction to IFRS,
• recognition, measurement, disclosure,
• fair value,
• cash and short-term investments (basics),
• receivables: contract assets, revenue recognition (amount), examples,
• Inventory: recognition, measurement, examples, revenue recognition (timing),
• accruals,
• PP&E: recognition, measurement, useful life and depreciation,
• intangible assets: recognition, measurement, goodwill,
• leasing,
• liabilities,
• equity,
• income statement, revenue recognition (services and POC),
• impairment.
Určeno
The seminar is intended for those already familiar with IFRS who would like to expand their knowledge. As such, it focuses on the needs of those who have joined the finance department of a subsidiary of a European company. Generally, advancement in such a department not only requires good working detailed knowledge of IFRS, but also the ability to meaningfully discuss accounting issues with managers and auditors (internal and external).
Přínos/cíl
Most companies apply IFRS because they are subsidiaries in a group whose securities trade on a regulated, EU market. In addition, many EU member states require legal entities to apply national standards, a.k.a. national GAAP, for statutory accounting and/or taxation purposes. Combining the two can be a challenge. For example, while national GAAPs often define chart of accounts, IFRS does not. More importantly, while national GAAPs are often driven by the legal form of transactions, contracts and agreements, IFRS only considers their economic substance. For example, while operating leases have disappeared from IFRS, they are still recognized by many national GAAPs.
IFRS can also be changing to interpret. For example, rather than goods and services, IFRS 15 recognizes revenue associated with performance obligations. Also, instead of recognizing revenue when earned and realized, it requires companies to follow its five steps. To help practitioners navigate the guidance, besides a discussion of the standards, this training shows, with the help of hundreds of specific examples, how to apply them in practice. While many of these examples are available online at ifrs-gaap.com/policies-and-procedures, live commentary makes them much easier to apply.
Poznámka
Exclusively offered by 1. VOX a.s.
Participants will receive extensive study material and certificate of completion.
If we do not receive a written cancellation, the client is obliged to pay the full price according to the order / invoice sent (more in Terms and Conditions).
We use the ZOOM application, there is no need to install it.
Access to the online classroom is sent together with the presentation the day before online teaching, usually between 12:30 and 15:30.
You can connect from both your computer and mobile.
You can get answers to your questions along the way.
Within 5 working days (inclusive) after the end of online teaching, you will receive a link by e-mail with a record valid for 7 calendar days and a certificate of completion in electronic form.
You can use our technical support (tel. 226 539 672) throughout the event, we will help you with everything.
Recording of audio or video recordings of online broadcasts is not permitted.
On-line broadcasting is provided by 1. VOX s.r.o
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 690 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
1 992 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
1 992 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
1 992 Kč
cena bez DPH
2 990 Kč
2 392 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme