DPH v roce 2024 a připravované změny pro rok 2025 – speciálka pro zkušené
Lektoři
Ing. Jiří Klíma
Bc. Marta Šťastná
Ing. Marika Voženílková
Termín
30. 10. – 1. 11. 2024; 9:00–16:00
Místo konání
ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače
Počet výukohodin
18
Program
1. den
30. 10. 2024; 9:00–16:00 • Uplatňování DPH se zaměřením na tuzemsko v roce 2023 a připravované změny pro rok 2024 – speciálka pro zkušené • Ing. Marika Voženílková
• změny sazeb DPH pro rok 2024, dopady, vyúčtování, opravy výše a základu daně,
problematika obratu, registrace plátce a identifikovaných osob,
• zrušení registrace plátce, zrušení registrace identifikované osoby,
• ekonomická činnost s místem plnění v tuzemsku, fikce úplaty, dopady nezařazení majetku do obchodního majetku pouze pro účely DPH, vklady majetku, příklady, příklady,
• běžný režim X reverse chargé,
• dlouhodobý majetek a jeho korekce,
• problematika základu daně, opravy základu a výše daně,
• osvobozená plnění bez nároku na odpočet daně,
• problematika nároku na odpočet daně,
• korekční mechanismy v příkladech,
• odpočty u registrací a deregistrací,
• manka a škody,
• problematika ručení, nespolehlivých plátců a nespolehlivých osob,
• kontrolní hlášení a nejčastější chyby,
• judikatura a její aplikace v praxi.
2. den
31. 10. 2024; 9:00–16:00 • Uplatňování DPH mezi zeměmi EU a s třetími zeměmi v roce 2024 a připravované změny pro rok 2025 – pro zkušené • Ing. Jiří Klíma
Komentář k ustanovením zákona týkajících se intrakomunitárních dodávek zboží a služeb, u každého případu vysvětlení místa plnění, povinnosti přiznat daň popř. plnění, stanovení základu daně, daňové doklady.
Novinky roku 2024/2025, aktuální judikatura, př.:
• prodej zboží na dálku, e-shopy,
• pravidla přepočtu cizí měny na českou,
• pořízení majetku a služeb v cizí měně od tuzemských dodavatelů,
• pořízení majetku a služeb z jiného členského státu a třetích zemí,
• opravné daňové doklady, dobropisy, vrubopisy, opravy základu daně, opravy sazby daně,
• pronájem movitých věcí pořízení zboží z jiného členského státu,
• přeprava v rámci EU, dodání a pořízení v rámci EU vč. souhrnného hlášení, dodání s instalací a montáží apod.,
• třístranné obchody,
• dovoz zboží – přiznání daně, základ daně, daňové doklady,
• vývoz zboží – daňové doklady, uvádění vývozu do daňového přiznání.
3. den
1. 11. 2024; 9:00–16:00 • DPH v roce 2024 v příkladech a připravované změny pro rok 2025 – pro zkušené (workshop) • Bc. Marta Šťastná
Očekávané změny pro rok 2024
• komplexní příklad DPH
• upozornění na aktuální rozsudky a závěry KOOV
• problematika DPH v praktických příkladech – tuzemská plnění, převod staveb, nájmy, rozdíl mezi osvobozeným plněním a režimem reverse charge a dopad do praxe
• poměrný a krácený nárok na odpočet v příkladech
• vynětí z předmětu daně
• úprava a vyrovnání odpočtu
• místo plnění u služeb, praktické příklady
• intrakomunitární plnění v praxi
• registrace
• cizí měny.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Pro zkušené daňové poradce a finanční účetní, ekonomy, podnikatele.
Přínos/cíl
Cyklus přednášek bude zaměřen na problémy při uplatňování DPH podle aktuální právní úpravy platné k datu konání semináře.
Budete seznámeni se změnami zákona o DPH, které se připravují s účinností od ledna 2024, pokud budou v době konání známé.
Poznámka
Volný cyklus tří seminářů, které lze absolvovat i samostatně.
Program zohlední aktuální legislativní vývoj k datu konání semináře.
Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX a.s.
Termíny
Kurzy v tomto cyklu
Cenové varianty
Doporučujeme
2 890 Kč
2 312 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
2 312 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme