Daňové a účetní aspekty darování a dalších forem fundraisingu (vstup na benefiční akce, benefiční prodeje, aukce a dražby apod.)

Prezenčně

Jak se jednotlivé fundraisingové aktivity promítají v účetnictví a daních. Které jsou výhodnější a které méně.

Lektoři

Ing. Miroslava Nebuželská

Ing. Miroslava Nebuželská

Detail lektora

Termín

5. 6. 2024; 9:00–16:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

6

Program

Metody fundraisingu a jejich dopad do účetnictví, daně z příjmů a DPH.

Darování:
• jaké dary lze poskytnout, tedy jaké druhy darů rozlišujeme – peněžní x nepeněžní, účelové x neúčelové, investiční x neinvestiční,
• dokumenty provázející poskytnutí daru – smlouva, potvrzení o poskytnutí daru apod.,
• dárci – podnikatel, rozpočtová či příspěvková organizace, nezisková organizace atd. – mohou uplatnit daňové zvýhodnění při poskytnutí daru, jaké jsou podmínky daňového zvýhodnění a jak se stanovuje,
• jak se přijatý dar projeví v účetnictví neziskové organizace,
• jak se přijatý dar projeví ve zdanění daní z příjmů neziskové organizace v případě, kdy jde či nejde o veřejně prospěšného poplatníka,
• možné účetní a daňové režimy pro různé druhy darů,
• evidence darů v neziskové organizaci – co je a není nutné, co je doporučená praxe.
Jiné formy bezúplatného nabytí:
• dotace – účtování a zdanění, dlouhodobý majetek nabytý z dotace,
• dědictví – účtování dědictví ve formě dlouhodobého majetku, drobného majetku, zásob, pohledávek, finančního majetku, atd. – daňové dopady na daň z příjmů.

Veřejná sbírka (bezúplatné i úplatné plnění):
• kdy je veřejná sbírka dle zákona nutná, jak se zřizuje a jaká jsou základní pravidla,
• sbírka formou bezúplatných plnění – pokladničky, bankovní účet,
• sbírka formou úplatných plnění – prodej předmětů, prodej vstupenek,
• jaké jsou dopady prodeje předmětů a prodeje vstupenek na daň z příjmů, DPH a EET bez veřejné sbírky a s veřejnou sbírkou.

Úplatná plnění (prodeje předmětů, aukce, dražby, vstupné, tomboly,…):
• vstup na benefiční akce,
• poskytování různých druhů služeb,
• benefiční prodej předmětů – nakoupeného zboží, předmětů vyrobených ve vlastní dílně, předmětů přijatých darem,
• prodej formou aukce či dražby (vyvolávací cena x konečná cena, kupní cena věci x dar),
• prodejní a darovací portály,
• je to reklama nebo poděkování dárci?

Dotazy a odpovědi.

Určeno

Finančním manažerům, účetním a dalším ekonomickým pracovníkům neziskových organizací, účetním firmám a samostatným účetním pracujícím pro neziskovou sféru, daňovým poradcům, auditorům.
Mezi neziskové organizace, pro které je školení relevantní, patří zejména spolky (bývalá občanská sdružení) včetně svazů a jiných typů sdružení, sdružení právnických osob, nadace a nadační fondy, obecně prospěšné společnosti, ústavy, církevní organizace a další organizace nezaložené za účelem podnikání.

Přínos/cíl

Na semináři si uvědomíte, co fundraisingové aktivity znamenají z pohledu účetnictví a jak se zobrazí v účetní závěrce neziskové organizace. Zjistíte, jak se fundraisingové aktivity promítnou při výpočtu daně z příjmů a v jakých případech mohou přinést organizaci povinnost platit daň z příjmů. Na konkrétních příkladech vám bude ukázáno zaúčtování a promítnutí v dani z příjmů, budete upozorněni i na případné dopady do daně z přidané hodnoty či daně silniční a budete též upozorněni na nutnou smluvní či jinou dokumentaci. Seminář se bude věnovat separátně darování a dalším druhům bezúplatného nabytí (dotace, dědictví, sbírky), dále pak různým druhům prodeje služeb a prodeje předmětů, ať již nakoupených, získaných darem nebo vyrobených ve vlastní dílně, bude se též věnovat různým druhům prodeje – trhy, internet, aukce či dražba. Bude probráno využití veřejné sbírky pro různé fundraisngové aktivity. Budou prodiskutovány možnosti realizace benefiční koncertů, plesů a dalších akcí, benefiční prodejů, aukcí a dražeb, využití crowdfundingových portálů apod.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 890 Kč bez DPH

3 497 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

5. 6. 2024
Praha
5. 6. 2024
Online

Cenové varianty

2403210

2 890 Kč

cena bez DPH

3 497 Kč

cena s DPH

240321A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 491 Kč

cena bez DPH

6 644 Kč

cena s DPH

240321B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

7 803 Kč

cena bez DPH

9 442 Kč

cena s DPH

240321C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

9 826 Kč

cena bez DPH

11 889 Kč

cena s DPH

Doporučujeme

27. 5. 2024

Praha

14 hod

6 990 Kč

5 592 Kč

cena bez DPH

Sleva Prezenčně

27. 5. 2024

Online

14 hod

6 990 Kč

5 592 Kč

cena bez DPH

Sleva Online

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO