Daně a účetnictví u developerů a vlastníků nemovitostí aktuálně a pro rok 2025

Online

Lektoři

Ing. Jan Kotala

Ing. Jan Kotala

Detail lektora

Ing. Jan Tecl

Ing. Jan Tecl

Detail lektora

Termín

11. 2. 2025; 9:00–16:00

Místo konání

ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače

Počet výukohodin

6

Program

• Kdy nakupovat a prodávat pozemky s DPH nebo bez DPH – mohou být skutečně všechny pozemky, které kupujeme, osvobozeny od DPH?
• Podmíněné investiční výdaje.
• Jaký DPH režim mají úpravy nemovitostí – re/kolaudace, podstatná změna, velké opravy?
• Jsem nájemce nemovitosti – jak daňově a účetně vyřešit fit-out a jiné úpravy interiérů, jaké jsou daňové dopady při ukončení nájemní smlouvy?
• Jak na nájemní prázdniny (rent-free period) a příspěvky na úpravy interiérů (fit-out) u pronajímatelů?
• Stavíme nemovitosti – úskalí oceňování nedokončené výroby a evidence nemovitostí – rozdíl mezi českými a mezinárodními účetními standardy.
• Je zavedení tzv. DPH skupiny výhodné?
• Jaké sazby DPH u stavebních prací je možné použít a v jaké výši je možné uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu u investora?
• Máme polyfunkční dům – byty/nebyty/vlastní bydlení – co je krácený nárok na odpočet DPH a co je poměrný nárok na odpočet DPH?
• Jak se vypořádat s DPH při prodeji nemovitostí – s DPH (osvobozeno od DPH) v režimu přenesení daňové povinnosti?
• Jak odpisovat nemovitosti – je zrychlené odpisování skutečně zrychlené?
• Jak postupovat při prodeji nových nemovitostí – je vždy první převod osvobozen od daně z nabytí nemovitých věcí?
• Základ daně z nabytí nemovitých věcí – kdy je výhodnější použít směrnou hodnotu a kdy realizovanou cenu?
• Prodej pozemku a DPH.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Seminář je určen zejména pracovníkům developerských a stavebních korporací, pronajímatelům, nájemcům a vlastníkům nemovitostí, jejich účetním a daňovým pracovníkům, dále daňovým poradcům, auditorům, případně dalším, které dané téma zajímá.

Přínos/cíl

Cílem semináře je seznámit vás s daňovými dopady developerských projektů od přípravné fáze (předprojektová příprava) přes realizační fázi (projektová příprava a výstavba) až po závěrečnou fázi (prodej či nájem), a to ve vztahu k daním z příjmů, DPH, dani z nabytí nemovitých věcí a dani z nemovitých věcí.

Poznámka

Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.

Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme.

Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.

On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.

+

2 890 Kč bez DPH

3 497 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

11. 2. 2025
Online
11. 2. 2025
Praha

Cenové varianty

25A2290

2 890 Kč

cena bez DPH

3 497 Kč

cena s DPH

25A229A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 491 Kč

cena bez DPH

6 644 Kč

cena s DPH

25A229B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

7 803 Kč

cena bez DPH

9 442 Kč

cena s DPH

25A229C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

9 826 Kč

cena bez DPH

11 889 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO