Daně a účetnictví u developerů a vlastníků nemovitostí aktuálně a pro rok 2025
Termín
10. 12. 2024; 9:00–16:00
Počet výukohodin
6
Program
• kdy nakupovat a prodávat pozemky s DPH nebo bez DPH – mohou být skutečně všechny pozemky, které kupujeme, osvobozeny od DPH?,
• podmíněné investiční výdaje,
• jaký DPH režim mají úpravy nemovitostí – re/kolaudace, podstatná změna, velké opravy?, • jsem nájemce nemovitosti – jak daňově a účetně vyřešit fit-out a jiné úpravy interiérů, jaké jsou daňové dopady při ukončení nájemní smlouvy?,
• jak na nájemní prázdniny (rent-free period) a příspěvky na úpravy interiérů (fit-out) u pronajímatelů?,
• stavíme nemovitosti – úskalí oceňování nedokončené výroby a evidence nemovitostí – rozdíl mezi českými a mezinárodními účetními standardy,
• je zavedení tzv. DPH skupiny výhodné?,
• jaké sazby DPH u stavebních prací je možné použít a v jaké výši je možné uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu u investora?,
• máme polyfunkční dům – byty/nebyty/vlastní bydlení – co je krácený nárok na odpočet DPH a co je poměrný nárok na odpočet DPH?,
• jak se vypořádat s DPH při prodeji nemovitostí – s DPH (osvobozeno od DPH) v režimu přenesení daňové povinnosti?,
• jak odpisovat nemovitosti – je zrychlené odpisování skutečně zrychlené?,
• jak postupovat při prodeji nových nemovitostí – je vždy první převod osvobozen od daně z nabytí nemovitých věcí?,
• základ daně z nabytí nemovitých věcí – kdy je výhodnější použít směrnou hodnotu a kdy realizovanou cenu?,
• prodej pozemku a DPH.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Seminář je určen zejména pracovníkům developerských a stavebních korporací, pronajímatelům, nájemcům a vlastníkům nemovitostí, jejich účetním a daňovým pracovníkům, dále daňovým poradcům, auditorům, případně dalším, které dané téma zajímá.
Přínos/cíl
Praktické příklady, workshop.
Cílem semináře je seznámit vás s daňovými dopady developerských projektů od přípravné fáze (předprojektová příprava) přes realizační fázi (projektová příprava a výstavba) až po závěrečnou fázi (prodej či nájem), a to ve vztahu k daním z příjmů, DPH, dani z nabytí nemovitých věcí a dani z nemovitých věcí.
Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 590 Kč
cena bez DPH
2 590 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
2 890 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme