Cenné papíry – účetní a daňový pohled aktuálně a v roce 2026

Online + záznam

Lektoři

Ing. Lenka Kruntorádová, MBA

Ing. Lenka Kruntorádová, MBA

Detail lektora

Termín

5. 3. 2026; 9:00–14:00

Místo konání

ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače

Počet výukohodin

5

Program

• legislativní rámec, předpisy pro CP,
• členění cenných papírů – krátkodobé a dlouhodobé CP,
• nabývací cena CP a obchodních podílů,
• přeceňování CP – z hlediska daní a účetnictví,
• reálná hodnota a ekvivalence,
• nákup a prodej CP a podílu, vedení skladové evidence,
• zdaňování zisku a ztrát z obchodování s CP,
• využití osvobození u obchodování s CP – FO, PO
• zdaňování výnosů jednotlivých druhů cenných papírů
• zaměstnanecké akciové a opční plány – smlouvy, účetnictví a daně
• specifika směnek,
• specifika dluhopisů,
• cenné papíry a DPH,
• cenné papíry v cizí měně,
• inventarizace CP, přesuny CP v účetnictví,
• účtování investičních společností, podílových fondů,
• podílové listy,
• deriváty v účetnictví,
• přeceňování derivátů – z hlediska daní a účetnictví,
• příklady účtování a zdaňování CP a derivátů,
• cenné papíry jako benefit pro zaměstnance,
• cenné papíry jako benefity pro zaměstnance,
• cenné papíry a kryptoměna – rozdíly, společné osvobození od zdanění.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Seminář je určen všem, kteří mají zájem seznámit se s daňovou a účetní úpravou cenných papírů pro podnikatele v praxi, a to zejména účetním a daňovým pracovníkům, daňovým poradcům ekonomickému managementu či statutárním orgánům s pokročilejšími znalostmi účetních a daňových předpisů.

Přínos/cíl

Cílem semináře je komplexní rozbor problematiky účtování a zdaňování operací s cennými papíry a podíly dle aktuálně platné legislativy pro podnikatele (nikoliv pro banky a finanční instituce). V průběhu semináře budou účastníci seznámeni s konkrétními aspekty a praktickými dopady jednotlivých operací, a to z pohledu právnických i fyzických osob. Řešení zaměstnaneckých akciových a opčních plánů z pohledu účetnictví a daní.

Poznámka

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.

Do 5 pracovních dnů (včetně) po skončení on-line výuky obdržíte e-mailem odkaz se záznamem s platností na 7 kalendářních dnů a osvědčení o absolvování v elektronické podobě.

Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme.

Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.

On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.

+

3 289 Kč bez DPH

3 980 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

5. 3. 2026
Online
16. 12. 2025
Praha
16. 12. 2025
Online
5. 3. 2026
Praha

Cenové varianty

26A1160

3 289 Kč

cena bez DPH

3 980 Kč

cena s DPH

26A116A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

6 249 Kč

cena bez DPH

7 561 Kč

cena s DPH

26A116B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

8 880 Kč

cena bez DPH

10 745 Kč

cena s DPH

26A116C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

11 183 Kč

cena bez DPH

13 531 Kč

cena s DPH

Doporučujeme

1. 12. 2025

Praha

6 hod

2 890 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

1. 12. 2025

Online

6 hod

2 890 Kč

cena bez DPH

Online + záznam

2. 12. 2025

Praha

6 hod

2 890 Kč

cena bez DPH

Prezenčně AKREDITOVÁNO

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Iveta Vosecká - zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).