Účtování nestátních neziskových organizací dle vyhlášky č. 504/2002 Sb.

Prezenčně

Lektoři

Ing. Dagmar Beránková

Ing. Dagmar Beránková

Detail lektora

Termín

14. 3. 2025; 9:00–16:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

6

Program

Potřebné právní předpisy:
• nový občanský zákoník a dělení organizací,
• veřejné rejstříky a sbírka listin,
• nepřijatý zákon o veřejné prospěšnosti.

Zákon o účetnictví:
• účetní zásady, nutnost jejich dodržování,
• vedení jednoduchého účetnictví,
• účetní doklady dle § 11 zákona o účetnictví, rozbor na pokladním dokladu, povinnosti při práci s doklady dle § 82 daňového řádu a dodatečně nalezené doklady,
• inventarizace a fyzická a dokladová inventura.

Účtování dle jednotlivých účtových tříd:
• třída 0 – Dlouhodobý majetek, rozdíly proti vyhlášce č. 500/2002 Sb., pro podnikatelské subjekty, majetek pořízený z dotace nebo daru,
• třída 1 – Zásoby, povinnost jejich evidence ze zákona, možnosti,
• třída 2 – Krátkodobý finanční majetek, průkaznost při kontrole dotací, vnitřní kontrolní systém, účtování stravenek, omezení plateb v hotovosti,
• třída 3 – Zúčtovací vztahy, zápůjčky, úroky, účtování dotací a darů, důležitost časového rozlišení,
• třída 9 – Jmění a fondy, možnosti tvorby fondů, rozdělení výsledku hospodaření.

Sestavení přiznání k dani z příjmů:
• veřejná prospěšnost dle zákona o dani z příjmů,
• příjmy, výdaje, náklady, výnosy,
• rozdíl mezi širokým a úzkým základem daně,
• příjmy (jsou předmětem daně, osvobozené, nejsou předmětem daně),
• dary osvobozené nebo zahrnuté do základu daně.

Co je audit:
• audit účetní závěrky (statutární audit),
• audit dotace,
• co je potřeba si připravit, jaké jsou povinnosti účetní jednotky a auditora,
• druhy výroku, dopis auditora.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Kurz je určen pro vedoucí nebo ekonomické pracovníky a účetní nestátních neziskových organizací, a to spolků, nadací a nadačních fondů, ústavů a obecně prospěšných společností, církví a náboženských společností, politických stran a některých specifických účetních jednotek jako profesních komor, honebních společenstev a dalších.

Je zaměřen i pro právnické osoby, které mají povinnost účtovat podle vyhlášky č. 504/2002 Sb. Seminář je určen i pracovníkům veřejné správy, kteří rozhodují o přidělení dotací či kontrolují jejich čerpání a využití.

Přínos/cíl

Kurz bude zaměřen na praktické postupy při účtování nestátních neziskových organizací. Optimální je prezenční výuka, protože jsou řešeny konkrétní situace a dotazy. Online komunikace může být pro posluchače levnější, ale není tak efektivní.

Poznámka

Program zohlední stav legislativy ke dni konání semináře (k datu anotace novely 2024 nejsou známy)

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 890 Kč bez DPH

3 497 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

14. 3. 2025
Praha
14. 3. 2025
Online

Cenové varianty

2500450

2 890 Kč

cena bez DPH

3 497 Kč

cena s DPH

250045A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

5 491 Kč

cena bez DPH

6 644 Kč

cena s DPH

250045B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

7 803 Kč

cena bez DPH

9 442 Kč

cena s DPH

250045C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

9 826 Kč

cena bez DPH

11 889 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO