Účetnictví a daně pro nestátní neziskové organizace aktuálně a novinky pro rok 2022

Jaká pravidla platí pro účetnictví a daně ve spolcích, nadacích, obecně prospěšných společnostech, ústavech, církvích a dalších nestátních neziskových organizacích?
Jaké změny jsou v této oblasti připravovány pro rok 2022?
Jaké jsou stávající nejpalčivější účetní a daňové otázky?

Lektoři

Ing. Miroslava Nebuželská

Ing. Miroslava Nebuželská

Detail lektora

Termín

13. 12. 2021; 9:00–16:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

6

+

2 390 Kč

2 892 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Program

Shrnutí obecné problematiky nestátních neziskových organizací s vazbou na účetnictví a daně (veřejný rejstřík, evidence skutečných majitelů, elektronická evidence tržeb apod.).

Shrnutí aktuální právní úpravy v účetnictví a daních pro nestátní neziskové organizace (NNO):
• zákon o účetnictví,
• vyhláška 504/2002 Sb., provádějící některá ustanovení zákona,
• České účetní standardy pro nevýdělečné organizace,
zákon o daních z příjmů:
– kdo je veřejně prospěšný poplatník,
– jaké příjmy jsou předmětem daně u veřejně prospěšných poplatníků,
– jaké příjmy NNO jsou osvobozené,
– jak zdaní NNO přijaté dary,
– jak stanoví veřejně prospěšný poplatník konečný základ daně – možné snížení základu daně a podmínky použití,
• silniční daň,
• DPH,
• daň z nemovitostí,
• daň z převodu nemovitostí.

Objasnění změn účetních předpisů platných pro NNO od 1. 1. 2022.
Objasnění změn daňových předpisů platných pro NNO od 1. 1. 2022.

V průběhu praktické příklady.
Odpovědi na dotazy.

Určeno

Finančním manažerům, účetním a dalším ekonomickým pracovníkům v neziskových organizacích, účetním firmám a samostatným účetním pracujícím pro neziskovou sféru, daňovým poradcům, auditorům.
Školení je relevantní pro nestátní neziskové organizace, tj. organizace nezaložené za účelem podnikání účtující dle vyhlášky č. 504/2002 Sb. v platném znění. Jedná se zejména o spolky (bývalá občanská sdružení), svazy, organizace zaměstnavatelů, zájmová sdružení právnických osob, nadace a nadační fondy, obecně prospěšné společnosti, ústavy, církevní organizace, školské právnické osoby, veřejné vysoké školy, veřejné výzkumné instituce, honební společenstva a další organizace nezaložené za účelem podnikání.

Přínos/cíl

Zopakujete si účetní, daňovou a související úpravu právních předpisů platnou v letošním roce a z teoretického i praktického výkladu zjistíte, jak se tyto předpisy promítají do aktuální praxe neziskových organizací.
Současně získáte přehled o změnách v zákoně o účetnictví a ostatních účetních předpisech pro neziskové organizace a též o změnách v navazujících daňových předpisech (zejména daň z příjmů) relevantních od 1. 1. 2022 pro nestátní neziskové organizace.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

Termíny

13. 12. 2021
Praha
13. 12. 2021
Online

Cenové varianty

2106540

2 390 Kč

cena bez s DPH

2 892 Kč

cena s DPH

210654A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

4 541 Kč

cena bez s DPH

5 495 Kč

cena s DPH

210654B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

6 453 Kč

cena bez s DPH

7 808 Kč

cena s DPH

210654C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

8 126 Kč

cena bez s DPH

9 832 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | vox@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

Konkurzní noviny Nicom International Education Society Incomaker Kooperativa Apogeo