Pohledávky – právní, účetní a daňové aspekty

Volný cyklus dvou on-line seminářů, které lze absolvovat i samostatně.

Lektoři

Ing. Petr Kout CSc.

Ing. Petr Kout CSc.

Detail lektora

Tomáš Líbal

Tomáš Líbal

Detail lektora

Mgr. Jiří Lehečka

Mgr. Jiří Lehečka

Detail lektora

Termín

3. – 4. 11. 2021; 9:00–14:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

10

+

3 980 Kč

4 816 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Program

1. seminář:
3. 11. 2021; 9:00–14:00 • Pohledávky, prevence jejich vzniku a efektivní vymáhání aneb jak předcházet neúspěšnému vymáhání a zajistit si efektivně své nároky • Mgr. Jiří Lehečka
Prověřování obchodního partnera a jeho solventnosti před uzavřením smlouvy:
Justice, insolvenční rejstřík, rejstříky dlužníků • centrální registr úvěrů.

Tvorba kvalitní smlouvy, všeobecných obchodních podmínek a další obchodní dokumentace jako důkazu existence pohledávky:
Definice klíčových pojmů a vzájemných práv a povinností (hrazení kupní ceny, dodání zboží a přechod nebezpečí škody na věci, přechod vlastnického práva, reklamace vad) • definice podmínek a mechanismů pro ukončení smlouvy • nástroje pro zajištění pohledávek a jejich efektivita a nákladovost (zástavní právo, ručení, finanční (bankovní) záruka, zajišťovací převod práva, dohoda o srážkách ze mzdy) • odpovědnost za porušení povinností smluvních stran (např. smluvní pokuta, úroky z prodlení a jejich limitace) • promlčení a význam lhůt u pohledávek • postoupení a započtení pohledávek • způsoby řešení sporů (rozhodčí x civilní řízení – výhody a úskalí) • dokazování a průběh řízení.

Pohledávky po lhůtě splatnosti a jejich vymáhání v ČR a v členských státech ES:
Jak doložit vznik pohledávky • kvitance, dlužní úpis, splátkový kalendář • narovnání • předžalobní upomínka • předběžné opatření • návrh na vydání platebního rozkazu • úrok z prodlení • náklady řízení • evropský platební rozkaz • exekuční řízení.

Insolvenční řízení z pohledu věřitele:
Praktické poznatky po účinnosti novely insolvenčního zákona • výkon práva věřitele v insolvenčním řízení • uspokojení pohledávek v insolvenčním řízení.

2. seminář:
4. 11. 2021; 9:00–14:00 • Pohledávky – účetní a daňové problémy • Ing. Petr Kout, CSc., Tomáš Líbal
• vznik pohledávky,
• reklamace a dobropisy (opravné daňové doklady) – zápočet pohledávek a dluhů,
• odpis pohledávek,
• pohledávky v cizí měně,
• opravné položky k pohledávkám,
• postoupení pohledávek (u postupitele a postupníka),
• inventarizace,
• vazba na DPH, oprava základu daně u nedobytné pohledávky,
• analytické a podrozvahové účty pohledávek.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Pracovníkům oddělení vymáhání pohledávek, pracovníkům ekonomických, účetních, finančních a právních úseků společností, podnikovým právníkům, obchodním zástupcům, auditorům, daňovým poradcům a také členům středního managementu, tj. všem, kteří pracují s pohledávkami.

Přínos/cíl

Na prvním semináři bude lektor simulovat konkrétní postupy od prověření obchodního partnera přes uzavření smlouvy až po vymáhání pohledávky dle právní úpravy v občanském zákoníku a souvisejících právních předpisech. Po absolvování semináře budete vědět, jaké jsou možnosti zajištění pohledávek a realizace jejich uspokojení v případě exekučního řízení nebo insolvence dlužníka.
Lektor poskytne návod, jak sepsat kvalitní smlouvu a jak v konkrétních případech postupovat se zaměřením na praktická a efektivní řešení související zejména se zajištěním a vymáháním pohledávek. Rovněž vás upozorní na novinky v procesních předpisech a jejich dopady do praxe.

Na druhém semináři získáte potřebné informace k účetnímu a daňovému postupu u pohledávek. Probrán bude podrobně daňový pohled na pohledávky, zejména zaměřený na pohledávky po splatnosti.
Další část se zaměří na postupy u pohledávek v účetnictví.
Výklad bude doprovázen ilustrativními příklady a upozorněním na časté chyby, kterých se v praxi dopouštíme.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

Termíny

3. 11. 2021
Praha

Kurzy v tomto cyklu

Cenové varianty

2105920

včetně slevy ve výši 1 200 Kč při účasti na celém cyklu

3 980 Kč

cena bez s DPH

4 816 Kč

cena s DPH

210592A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

7 562 Kč

cena bez s DPH

9 150 Kč

cena s DPH

210592B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

10 746 Kč

cena bez s DPH

13 003 Kč

cena s DPH

210592C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

13 532 Kč

cena bez s DPH

16 374 Kč

cena s DPH

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | vox@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

Konkurzní noviny Nicom International Education Society Incomaker Kooperativa Apogeo