Ochrana osobních údajů a archivace dat ve mzdové a personální agendě – zkušenosti z praxe

Online + záznam

GARANCE KONÁNÍ KURZU

Lektoři

Ing. Růžena Klímová

Ing. Růžena Klímová

Detail lektora

Termín

25. 10. 2022; 9:00–14:00

Místo konání

ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače

Počet výukohodin

5

Program

Ochrana osobních údajů:
• právní úprava,
• definice pojmů (osobní údaj, citlivý údaj, biometrický údaj, anonymní údaj, subjekt údajů, správce údajů, zpracovatel údajů, pověřenec),
• zpracování osobních údajů, uchovávání osobních údajů, archivace údajů, výmaz údajů (být zapomenut),
• souhlas se zpracováním osobních údajů – kdy je nutný, kdy nikoliv (souhlas se zpracováním osobních údajů osoby ucházející se o zaměstnání),
• povinnosti správců při zpracování osobních údajů,
• externí zpracování mzdové a personální agendy – náležitosti smlouvy mezi správcem a zpracovatelem,
• pokyn (předpis) o osobních údajích ve mzdové a personální oblasti,
• záznam o instruktáži subjektu údajů týkající se informace o osobních údajích,
• povinnosti při zpracování citlivých údajů,
• práva subjektu údajů,
• likvidace osobních údajů,
– záznamy o zpracování osobních údajů ve mzdové a personální oblasti,
– záznam o zpracování osobních údajů formou kamerového systému,
– ochrana dokumentů obsahujících osobní údaje,
• přestupky, správní delikty,
• kamerový systém,
• osobní spis, obsah spisu, ochrana osobních údajů v osobním spisu,
• inzerát a osobní údaje uchazeče o zaměstnání.

Archivace dat:
• právní úprava,
• základní pojmy (dokument, původce dokumentu, spisová služba, archiválie, archiv, registratura, archivní zpracování, označování dokumentů symboly A, S, V),
• evidence dokumentů, archivace dokumentů a vyřazování dokumentů,
• spisová služba – pro veřejnoprávní původce (jen stručně),
archivační lhůty jednotlivých dokumentů mzdové a personální agendy:
– mzdový list, doklady o pracovněprávních náležitostech,
– doklady o vzniku, trvání a ukončení PPV,
– vnitřní předpisy,
– prémiové řády,
– docházka do zaměstnání,
– doklady o pracovním volnu bez náhrady příjmu,
– dovolenky,
– důtky, výtky, pozitivní hodnocení zaměstnance,
– pracovní výkazy,
– účetní záznamy,
– doklady o srážkách ze mzdy,
– doklady o zdravotním pojištění a sociálním zabezpečení, nemocenském pojištění, ELDP, atd., – mzdové a účetní rekapitulace,
– výplatní lístky.

Osobní spis a jeho obsah.

Skartační typový rejstřík

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Seminář je určen pro mzdové účetní, personalisty a ostatní osoby, které chtějí získat informace v dané oblasti.
Vhodné také pro osoby, které chtějí vykonávat agendu pověřence pro ochranu osobních údajů.

Přínos/cíl

Na semináři se seznámíte s problematikou ochrany osobních údajů v oblasti mzdové a personální agendy podle obecného nařízení EU, známého pod zkratkou GPPR, které nabylo účinnosti dne 25. 5. 2018.

Získáte informace, kdy je třeba ustanovit funkci pověřence, jakými formami lze pověřence ustanovit, kdy je nutné mít souhlas se zpracováním osobních údajů, kdy je to nadbytečné, co je citlivý osobní údaj a jak je nutné s ním zacházet.
Dozvíte se, kdy je nutné zpracovávat záznamy o zpracování a obdržíte vzory těchto záznamů.
Též se dozvíte, jaké jsou archivační lhůty všech dokumentů v personální a mzdové agendě, jaké jsou formy archivace dat a jak se provádí skartace dokumentů u soukromoprávních původců dokumentů.

Poznámka

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.

Do 5 pracovních dnů (včetně) po skončení on-line výuky obdržíte e-mailem odkaz se záznamem s platností na 7 kalendářních dnů.

Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 777 741 787), se vším vám pomůžeme.

Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.

On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX a.s.

Kurz se v tomto termínu již proběhl a další termín zatím nebyl vypsán.

Potřebuji poradit

Termíny

25. 10. 2022
Online

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | vox@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

Konkurzní noviny International Education Society Kooperativa Apogeo