Ochrana osobních údajů a archivace dat ve mzdové a personální agendě – zkušenosti z praxe
GARANCE KONÁNÍ KURZU
Lektoři
Ing. Růžena Klímová
Termín
7. 11. 2024; 9:00–14:00
Počet výukohodin
5
Program
Ochrana osobních údajů:
• právní úprava,
• definice pojmů (osobní údaj, citlivý údaj, biometrický údaj, anonymní údaj, subjekt údajů, správce údajů, zpracovatel údajů, pověřenec),
• zpracování osobních údajů, uchovávání osobních údajů, archivace údajů, výmaz údajů (být zapomenut),
• souhlas se zpracováním osobních údajů – kdy je nutný, kdy nikoliv (souhlas se zpracováním osobních údajů osoby ucházející se o zaměstnání),
• povinnosti správců při zpracování osobních údajů,
• externí zpracování mzdové a personální agendy – náležitosti smlouvy mezi správcem a zpracovatelem,
• pokyn (předpis) o osobních údajích ve mzdové a personální oblasti,
• záznam o instruktáži subjektu údajů týkající se informace o osobních údajích,
• povinnosti při zpracování citlivých údajů,
• práva subjektu údajů,
• likvidace osobních údajů,
– záznamy o zpracování osobních údajů ve mzdové a personální oblasti,
– záznam o zpracování osobních údajů formou kamerového systému,
– ochrana dokumentů obsahujících osobní údaje,
• přestupky, správní delikty,
• kamerový systém,
• osobní spis, obsah spisu, ochrana osobních údajů v osobním spisu,
• inzerát a osobní údaje uchazeče o zaměstnání.
Archivace dat:
• právní úprava,
• základní pojmy (dokument, původce dokumentu, spisová služba, archiválie, archiv, registratura, archivní zpracování, označování dokumentů symboly A, S, V),
• evidence dokumentů, archivace dokumentů a vyřazování dokumentů,
• spisová služba – pro veřejnoprávní původce (jen stručně),
• archivační lhůty jednotlivých dokumentů mzdové a personální agendy:
– mzdový list, doklady o pracovněprávních náležitostech,
– doklady o vzniku, trvání a ukončení PPV,
– vnitřní předpisy,
– prémiové řády,
– docházka do zaměstnání,
– doklady o pracovním volnu bez náhrady příjmu,
– dovolenky,
– důtky, výtky, pozitivní hodnocení zaměstnance,
– pracovní výkazy,
– účetní záznamy,
– doklady o srážkách ze mzdy,
– doklady o zdravotním pojištění a sociálním zabezpečení, nemocenském pojištění, ELDP, atd., – mzdové a účetní rekapitulace,
– výplatní lístky.
Osobní spis a jeho obsah.
Skartační typový rejstřík.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Seminář je určen pro mzdové účetní, personalisty a ostatní osoby, které chtějí získat informace v dané oblasti.
Vhodné také pro osoby, které chtějí vykonávat agendu pověřence pro ochranu osobních údajů.
Přínos/cíl
Na semináři se seznámíte s ochranou osobních údajů a s dopady obecného nařízení EU, známého pod zkratkou GPPR, které nabylo účinnosti v květnu 2018, do mzdové a personální agendy.
Získáte informace, kdy je třeba ustanovit funkci pověřence, jakými formami lze pověřence ustanovit, kdy je nutné mít souhlas se zpracováním osobních údajů, kdy je to nadbytečné, co je citlivý osobní údaj a jak je nutné s ním zacházet. Dozvíte se, kdy je nutné zpracovávat záznamy o zpracování a obdržíte vzory těchto záznamů.
Též se dozvíte, jaké jsou archivační lhůty všech dokumentů v personální a mzdové agendě, jaké jsou formy archivace dat a jak se provádí skartace dokumentů u soukromoprávních původců dokumentů.
Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
3 790 Kč
cena bez DPH
3 790 Kč
cena bez DPH
5 690 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
2 490 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme