Novinky v pravopise, stylistice a normě

Prezenčně AKREDITOVÁNO

Lektoři

Mgr. Jana Olchavová

Mgr. Jana Olchavová

Detail lektora

Termín

31. 3. 2025; 9:00–14:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

5

Program

• ach, ty čárky!,
• velká písmena,
• tituly, hodnosti, funkce,
• jak oslovit a neurazit aneb pátý pád stále žije,
• přechylování jmen a názvu funkcí
• zkratky a značky,
• moderní stylistika – jak se vypořádat „s úředničinou“,
• nelogičnost, nadbytečnosti a modernismy v úřednickém jazyce,
• kouzelná slůvka a malé zrady v jazyce úředníka,
• mezery na vás hodně prozradí aneb základy typografie,
• norma ČSN 01 6910 – stylistická a grafická podoba elektronické a tištěné komunikace,
• záchranný kruh – kde najdeme rychlou pomoc,
• úprava písemností psaných textovými editory,
• e-maily – co o nich říká norma,
• vzory písemností, ukázky chyb v textu, stylistice.

Diskuze, dotazy, zodpovězení dotazů, vyhodnocení.

Určeno

Kurz je určen zejména pro úředníky, úřednice a všechny, kteří si nechtějí svou profesní image kazit zbytečnými hrubkami.

Přínos/cíl

Cílem vzdělávacího programu je seznámení s novými pravidly pravopisu, aktualizovanou korespondenční normou a změnami ve stylistice korespondence s výsledkem získání jistoty v písemné komunikaci a při psaní úředních textů. Nového je více než hodně! Chcete-li držet krok s dobou a nekazit si image profesionálů zbytečnými chybami, nechejte se lektorkou provést všemi změnami. Uděláte si pořádek v tom, co je dnes jinak, než jste se učili ve škole, a doplníte to, co vás ve škole zapomněli naučit. Díky tomuto kurzu získáte jistotu v písemné komunikaci a nerozladíte své partnery a klienty už oslovením nebo hned prvním řádkem e-mailu.

Poznámka

Pokud jste úředníkem dle § 2 odst. 4 zákona 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, žádáme vás o uvedení do poznámky v přihlášce, že jste úředníkem a současně o sdělení místa a data narození. Bez těchto údajů nesmí být dle pokynu MV ČR osvědčení o účasti na akreditovaném kurzu vydáno.

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 490 Kč bez DPH

2 490 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

31. 3. 2025
Praha
31. 3. 2025
Online
20. 11. 2025
Online
20. 11. 2025
Praha

Cenové varianty

2500270

cena je osvobozena od DPH dle § 57 zákona o DPH č. 235/2004 Sb. ve znění p.p.

2 490 Kč

cena bez DPH

2 490 Kč

cena s DPH

250027A

cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

4 731 Kč

cena bez DPH

4 731 Kč

cena s DPH

250027B

cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

6 723 Kč

cena bez DPH

6 723 Kč

cena s DPH

250027C

cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu (každý další účastník má slevu 15% ze základní ceny)

8 466 Kč

cena bez DPH

8 466 Kč

cena s DPH

Doporučujeme

24. 2. 2025

Praha

6 hod

5 690 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

26. 2. 2025

Praha

12 hod

10 390 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

10. 3. 2025

Praha

4 hod

3 990 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

13. 3. 2025

Praha

6 hod

5 590 Kč

cena bez DPH

Prezenčně

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO